Scandic Hotel A/S

Scandic åbner endnu et hotel i Norge

Pressemeddelelse  •  2011-12-14 15:08 CET

Scandic og Øgreid Eiendom har indgået en aftale om at bygge et helt nyt hotel i Stavanger centrum. Hotellet åbner i 2013.

Dette enestående, arkitektoniske hotel får en attraktiv beliggenhed i byen – tæt på Stavangers centrum. Hotellet får 210 værelser, inkl. handikapværelser. I gadeplan vil der være restaurant, lobby bar og mødelokaler. Der tilbydes mødefaciliteter for op til 300 personer, hvor det største fleksible konferencelokale vil kunne modtage grupper med helt op til 100 personer. Bygningen får også parkeringskælder og vil naturligvis tilbyde alt, hvad man forventer af et Scandic-hotel, som f.eks. mini-butik, fitnessrum og et af de førende bæredygtighedsprogrammer på markedet.

“Scandic vokser med lynets hast i Norge – siden 2010 har vi fået 7 nye hoteller. Det er et meget vigtigt marked i Norden, og det er en fantastisk udvikling for Scandic i Norge”, siger Scandics adm. direktør i Norge Svein Arild Steen-Mevold.

Stavanger er en af Norges vigtigste byer med et hastigt voksende hotelmarked. Det er vores andet hotel her i byen, og det får en meget central placering. Samtidig udvides vores værelseskapacitet i Stavanger til i alt 450 værelser. Det nye Scandic i Stavanger bliver endnu et moderne og inspirerende hotel i vores kæde”, slutter Svein Arild Steen-Mevold.

Om Scandic Hotels
Scandic Hotels er Nordens førende hotelkæde med 160 hoteller i ni lande. Vi er i alt 6.600 medarbejdere, der gør det at rejse både behageligt og muligt for mange mennesker. Vores gæster kommer fra hele verden og besøger os både når de er på ferierejser og forretningsrejser.

You haven't completed the steps for your Hosted Newsroom