Eurosport Danmark

Se Jens Voigts forsøg på "one hour record" på Eurosport

Pressemeddelelse   •   Sep 10, 2014 16:03 CEST

LIVE og eksklusivt den 18. september - en hel dag fyldt med cykelaction på Eurosport.

Eurosport følger Jens Voigt i jagten på historie den 18. september kl. 19:00 på Velodromen i Grenchen i Schweiz. Den tyske mester vil forsøge at slå cykelsportens ikoniske "one hour record". En rekord, som Ondrej Sosenka med 49.700 meter i 2005, er indehaver af. Forsøget sendes direkte og eksklusivt på Eurosport.

Som førstevalget hos cykelfans vil Eurosport ikke bare sende selve rekordforsøget, men også en hel dag dedikeret til cykling med over 11 timers cykling fra kl. 08:45 - 20:15. Dagen starter med at følge Voigt i forberedelserne, et tæt kig på cyklen, reaktioner fra cykelverdenen og et historisk tilbageblik på tidligere rekorder. I tillæg vil Eurosports cykelambassadør Greg LeMond frembringe højdepunkter fra årets Tour de France og Vuelta a España kombineret med højdepunkter fra Grand Pris-løbene i Quebec, Montreal og Wallonien.

Kampen mod uret begynder kl. 18:30. Eurosports onsite-journalister vil lave interviews og fange reaktioner.

Jens Voigt, der er 42 år og fra Trek Factory Racing, lagde cykelskoene på hylden i august i år. Karrieren har strakt sig over tre årtier og givet etapesejre i både Tour de France og Giro d'Italia. Voigt har desuden deltaget i Tour de France 17 gange, hvilket gør ham til rekordholder inden for den kategori.

"The record hour" er en af cykelsportens ældste konkurrencer med historie tilbage til 1876. Det er en hård konkurrence - kun 269 meter skiller de tre sidste rekorder, som UCI har godkendt. 49.700 til Ondrej Sosenka i 2005, 49.441 til Chris Boardman i 2000 og 49.431 til Eddy Merckx i 1972.

Eurosports cykeldag - den 18. september:
08:45: Et kig på Voigts forsøg
09:00: Hæjdepunkter fra Tour de France 2014
11:00: LeMond of Cycling med Tour de France-opsummering
11:15: Højdepunkter fra GP Quebec
11:45: Højdepunkter fra GP Montreal
12:15: Nye rapporter og reportager
12:30: Højdepunkter fra Vuelta a España 2014
14:30: LeMond of Cycling med Vuelta-opsummering
14:45: Højdepunkter fra GP Wallonia
15:45: Live-nyheder fra Velodromen
16:00: Højdepunkter fra Vuelta a España 2014
17:15: Live flash news fra Vedromen
17:30: Højdepunkter fra GP Wallonia
18:30 - 20:15: Live fra rekordforsøger med interview, gæster og reaktioner

ABOUT EUROSPORT GROUP

This year Eurosport celebrates 25 years of leadership in live sports broadcasting and digital innovation.

The Eurosport Group is Europe's leading sports entertainment group.

In 2014, Discovery Communications, the world’s #1 pay-TV programmer, took controlling ownership of Eurosport, expanding its portfolio to reach 2.7 billion cumulative subscribers across more than 220 countries and territories.

Eurosport, the n°1 pan-European TV channel, broadcasts in 20 languages and reaches 136 million homes across 54 countries. Eurosport HD is the high definition simulcast of Eurosport. Eurosport 2 broadcasts to 73 million households in 18 languages across 51 countries. Eurosport 2 HD was launched in August 2009. Eurosport Asia-Pacific reaches 16 countries in the region and launched an HD channel in September 2011. Eurosportnews is the sports news channel transmitted worldwide. Eurosport.com, Europe's n°1 online sports destination, has up to 23 million unique users per month (comScore) across an international network of sports websites in 11 languages, including Yahoo! co-branded sites in Germany, Spain, Italy and the UK. The Eurosport.com free mobile applications are available in 10 languages. Eurosport Player, Eurosport's online TV service, provides LIVE and on-demand sports to fans' PCs in 53 countries and the Player application is available for mobile, tablet and connected TV in up to 34 countries. Eurosport Events is the group's expert division in the management and promotion of international sporting events.