SE

SE Vækstpulje giver Hejsager Strands brugere gode forhold til det kolde gys

Pressemeddelelse   •   Maj 24, 2016 08:30 CEST

Med en støtte på 50.000 kroner fra SE Vækstpulje kan Hejsagers borgere nu komme til stranden via ny adgangsbro. Desuden er der bygget nye omklædningsforhold, der vil komme de daglige vinterbadere til gode i årets koldeste måneder. Indvielsen finder sted 27. maj.

Hejsager Strand er attraktiv året rundt. I gennemsnit benytter 200 mennesker om ugen det naturskønne område få kilometer sydøst for Haderslev til alt fra vinter- og sommerbadning til gåture med hunde og andre, der ønsker at nyde den smukke natur.

Nu er strandforeningen klar til indvielse af en ny adgangsbro og et længe ønsket omklædningsrum. Formand for strandforeningen, Uwe Tagesen, glæder sig over de nye faciliteter og den store interesse for det samlede projekt, der i alt har kostet omkring 200.000 kroner.

– Støtten til opgradering af faciliteterne har været meget fornem, og det er vi rigtig glade for. Uden økonomisk støtte fra fonde og en god aftale med den lokale tømrervirksomhed kunne vi ikke have løftet opgaven, siger Uwe Tagesen.

Nødvendig renovering

Af hensyn til sikkerheden i forbindelse med brug af adgangsbroen er det på høje tid, at den er blevet skiftet ud.

– Den gamle adgangsbro var 40 år gammel og meget nedslidt. Underkonstruktionen var mere eller mindre rådnet væk, og det var derfor ikke hensigtsmæssigt og sikkert at færdes på den længere. Det kunne vi ikke blive ved med at tilbyde vores trofaste gæster, siger Uwe Tagesen.

Formanden mener, de forbedrede forhold er med til at holde liv i området omkring Hejsager Strand.

– Omklædningsrummet har været et stort ønske i mange år. Det har ikke været optimalt, at vi ikke har kunnet tilbyde gode forhold, og hvis vi ikke tog affære og søgte fonde om økonomisk hjælp, så kunne jeg godt frygte for, at den her ende af stranden og de faste traditioner stille og roligt ville uddø, siger han.

Festlig åbning

Strandforeningens bestyrelse har besluttet at fejre de nye rammer med en officiel indvielse, der finder sted fredag 27. maj kl. 11, hvor der vil være øl og vand samt servering af pølser fra den nyetablerede folkegrill. Grillen vil i øvrigt stå til rådighed for alle interesserede fremover.

– Vi håber på, at så mange som muligt vil komme og fejre åbningen af omklædningsrummet og adgangsbroen sammen med os. Vores nye folkegrill bliver også indviet d. 27. maj, hvor der er sæsonstart, og den vil vi servere lidt lækkert mad fra, siger Uwe Tagesen.

Hejsager Strandforening søgte i 2015 SE Vækstpulje, der uddeler midler tre gange årligt fra en pulje på 15 millioner kroner. Næste ansøgningsfrist er 1. juni.

SE Vækstpulje støtter mange forskellige formål inden for erhvervs-, uddannelses-, forenings- og kulturliv – i 2015 blev der uddelt over 14 millioner kroner til 154ansøgere. SE ønsker med uddelingen at bidrage til videreudvikling og vækst i det samfund, vi er en del af.

Læs mere om SE Vækstpulje her: https://www.se.dk/om-se/se-vaekstpulje/vaekspuljens-formaal/ansoeg-om-midler

SE er en moderne energi- og telekoncern, der bl.a. leverer el, energi-effektivisering, fiberbredbånd og kabel-tv til vores over 650.000 kunder. SE-koncernen har sine rødder i Syddanmark, men vores ca. 1.500 medarbejdere arbejder fra forskellige lokationer i hele Danmark. Vi stræber hver dag efter at styrke vores forretning, uanset hvor mulighederne måtte opstå.

SE er et andelsselskab, som gør en dyd ud af at geninvestere vores overskud i det samfund, som vi er en del af. Vores ambition er at blive den mest værdiskabende aktør i den danske energi- og telesektor, og vi kæmper for at bidrage til et bæredygtigt vidensamfund. Vi har bl.a. investeret massivt i lynhurtigt fiberbredbånd til Syd- og Sønderjylland samt et topmoderne el-net. SE er en de aktører i Danmark, der realiserer flest energibesparelser, og sammen med PFA Pension er vi én af Danmarks største operatør af landbaserede vindmøller.

SE vil være udfordreren, der stiller sig på kundernes side i kampen for bedre kundeservice, stærkere produkter og konkurrencedygtige priser. Vores engagement tager afsæt i værdierne åbenhed, nærhed, mod og bæredygtighed. Vores virksomhedskultur bryder med vanetænkning, og vi er faste i troen på, at vi kan påvirke de markeder, som SE befinder sig i, og at vi kan medvirke til at trække samfundet i positiv retning.

Læs meget mere om SE på www.se.dk