E.ON Danmark

Sejl med ud til Rødsand 2 - og hør Martin Lidegaards visioner for vindenergien den 25.9

Pressemeddelelse   •   Aug 15, 2012 11:00 CEST

Deltag i  E.ONs konference om fremtidens vindenergi i Norden den 25.9 - og sejl med ud til de 90 vindmøller. Hør energiminister Martin Lidegaards visioner for vindenergien, få indsigt i driftserfaringerne fra Rødsand 2, lær om de kommende udbudsprocesser og bliv klogere på Øresundsregionens vindenergipotentiale.

Kom helt tæt på vindmøllesuccessen Rødsand 2, når E.ON inviterer til konference om fremtidens vindenergi i Norden inklusive en sejltur ud til de 90 imponerende havvindmøller.

Som deltager får du indblik i hvilke visioner man har for vindenergien som henholdsvis dansk og svensk energiminister, direktør for Øresundsregionen, teknisk manager for en af verdens største og mest succesfulde vindmølleparker, vindkonsulent i Energistyrelsen og systemanalysechef i energinet.dk.

Der er arrangeret transport fra Københavns Hovedbanegård til Lundholm Gods i Rødby, hvor konferencen afholdes. Herfra er der transport til og fra Rødby Havn, hvor bådene tur/retur til Rødsand 2. Forventet ankomst til København kl .ca. 17.00. Arrangementet indbefatter fri frokostbuffet.

Læs mere i vedhæftede invitation. Tilmeld dig på receptionen@eon.dk senest den 22. august.

For mere information kontakt marketing- og kommunikationschef Louise Gløet på 30 38 61 12 eller louise.gloet@eon.dk

E.ON Danmark A/S er et dansk energiselskab, der indgår i en af verdens største privatejede energikoncerner. Vi er 60 medarbejdere, der beskæftiger os med forskellige former for energi herunder produktion og distribution af varme i forbindelse med vores 55 lokale kraftvarmeværker. E.ON Danmark sælger også gas og el til større erhvervskunder i Danmark. I efteråret 2010 indviede vi en af verdens største vindmølleparker Rødsand 2 ved Rødby. De 90 vindmøller producerer strøm nok til at forsyne 200.000 husstande med klimaneutral energi. På den måde spares miljøet for 700.000 ton CO2 om året.