A-Finans

Send faktura med posten og få den betalte til tiden

Pressemeddelelse   •   Aug 10, 2015 15:34 CEST

Likviditetsproblemer er den mest hyppige dødskilde til danske virksomheder. Det er ikke fordi, der ikke tjenes og omsættes penge, men alene fordi de penge ikke bliver betalt til tiden.

Og det er da også nemt at glemme en faktura, der lige ligger i mailindbakken. Den glemte faktura kan i sidste ende lede til en virksomheds død.

Derfor tilbyder flere virksomheder i dag at tage dine fakturaer, sende disse på mail med sporing på samt at sende dem med posten.

I en tid, hvor vi får mere og mere af de digitale kanaler betyder det nemlig mere, når vi faktisk får en "gammeldags" faktura i hånden. En af de virksomheder, der tilbyder såvel indscanning som afsendelse per mail og post af dine fakturaer, er Fakturaservice.dk.

Du betaler - i dette tilfælde - 11 kroner for at få sendt din faktura med posten og et par kroner for også at få skudt den afsted digitalt. Flere virksomheder tilbyder, at der sættes sporing på den digitale mail, så du kan se, om fakturaen er downloadet eller ej. Dette er også i dag en integreret funktion i flere regnskabsprogrammer, herunder Billy's Billing og E-conomic.

Som virksomhed har du flere redskaber for at sikre betaling af dine tilgodehavender og derved virksomhedens overlevelse.

Et er at sende fakturaen med posten og æde de 11 kroner som et gebyr for at sikre likviditet i forretningen; et andet er en automatiseret og stram rykkerproces; og at sende fakturaen til den personligt ansvarlige fremfor en kontakt-email hjælper også.

A-Finans.dk er en uafhængig blog om finans.