Sense Communication

Senior PR-konsulenter lancerer nyt globalt netværk

Pressemeddelelse   •   Mar 05, 2012 15:51 CET

InfiniteLatitude® tilbyder strategisk tænkning og global rækkevidde – uden samme omkostningsstruktur som ofte er knyttet til de traditionelle bureaukæder.

5. marts 2012. Et nyt globalt netværk af uafhængige public relations seniorkonsulenter tilbyder nu kunder adgang til international strategisk kommunikation. InfiniteLatitude® giver kunderne stor og bred erfaring, uden de omkostninger som ofte er knyttet til at fastholde de traditionelle netværksagenturer.

Lancering af InfiniteLatitude® forbinder 24 professionelle kommunikationsfolk i Kina, Danmark, Frankrig, Tyskland, Grækenland, Polen, Portugal, Indien, Italien, New Zealand, Schweiz, Storbritannien, USA og Ecuador – og med tiden skal netværket udvides yderligere. Hvert InfiniteLatitude® medlem har minimum 15 års rådgivererfaring fra store virksomheder eller veletablerede konsulentbureauer. Alle rådgivere arbejder i dag fra mindre eller selvstændige bureauer i netværk med lave omkostninger.

I Danmark er InifiniteLatitude® repræsenteret ved Sense Communication, som også har været en af initiativtagerne til netværket.

"Vi oplever en ofte efterspørgsel fra kunder, der skal kommunikere internationalt og strategisk, men som måske er tilbageholdende på grund af omkostningerne. I samarbejde med InfiniteLatitude® får virksomhederne nu adgang til seniormedarbejdere på partnerniveau uden at skulle finansiere den omfattende infrastruktur og administration, som ofte findes i traditionelle netværk," siger Claus Johnsen, adm. dir. i Sense Communication.

Netværket er primært fokuseret på at servicere datterselskaber af større multinationale selskaber samt mindre og mellemstore virksomheder. Alliancen giver en effektiv, men høj kvalitets gateway til international corporate communication. Og netop evnen til at levere strategisk og professionel corporate communication på tværs af grænserne skabte grundlaget for brand navnet InfiniteLatitude®.

"InfiniteLatitude® giver mulighed for internationale organisationer at få adgang til ekspertise i hvert af de markeder, hvor netværket er repræsenteret. Vores rådgivere er vant til at arbejde internationalt med globale virksomheder og forstår de lokale forhold og krav. Som medlem af InfiniteLatitude® kan Sense Communication nu øge vores internationale rækkevidde og bidrage lokalt med markedskendskab qua det globale netværk af partnere," siger Claus Johnsen.

Ideen om InfiniteLatitude ® blev lanceret via det sociale netværk LinkedIn i slutningen af 2011, og interessen fra seniorkonsulenter kloden rundt var enorm.  En grundig kvalifikationsproces bragte de 24 højt motiverede personer, der udgør kernen i InfiniteLatitude®, sammen til et netværk, der i dag dækker 14 markeder på fem kontinenter. Netværkets medlemmer arbejder tæt sammen i opbygningen af processer og fælles tilbud ved hjælp af online-værktøjer og samarbejdsplatforme.

Mere information om InfiniteLatitude® og alliancepartnerne er tilgængeligt på: http://www.InfiniteLatitude.com.

For mere information, kontakt venligst:

Claus Johnsen, adm. dir. Sense Communication, tlf: 26 72 80 64 eller e-mail: claus@sensecommunication.dk

Sense Communication er stiftet af Claus Johnsen i 2011. Virksomheden yder strategisk kommunikationsrådgivning. Claus Johnsen har mere en 17 års erfaring som kommunikationsrådgiver for danske og udenlandske virksomheder. Særlig ekspertise er rådgivning af it, teknologi og biotek-kunder.