First Sensor Scandinavia AB

Serie 9.5-APD´er med forhøjet NIR-følsomhed op til 950 nm

Pressemeddelelse   •   Maj 24, 2016 13:48 CEST

De nye Avalanche-fotodioder i serie 9.5 fra First Sensor opnår en højere følsomhed i det nær-infrarøde (NIR) bølgelængdeområde op til 950 nm. Fotodioderne egner sig, i kraft af deres hurtige stigetid og deres meget lave mørkestrøm især til applikationer med lave lysintensiteter og høje modulationsfrekvenser, som f.eks. laserafstandsmåling og laserscanning. Den langsomme stigning i serie 9.5-Avalanchefotodiodernes forstærkning med spærrespænding muliggør en præcis og enkel indstilling af en høj forstærkningsfaktor.

Serie 9.5-APD´erne fra First Sensor giver en fremragende kvantevirkningsgrad på > 80 % i området 730…930 nm og kan som ekstraudstyr udstyres med forskellige båndpasfiltre. De meget flade SMD-keramikkabinetter egner sig til reflow-lodning i industriel printplademontering. Andre kabinetter og former fås på forespørgsel. Med egen halvlederproduktion og omfattende udviklingskapacitet kan First Sensor tilpasse alle optiske sensorer til kundespecifikke krav, f.eks. hvad angår følsomhed, forstærkning, stigetid eller kapacitet.

De vigtigste karakteristika for serie 9.5-lavinefotodioder:

• Højere NIR-følsomhed op til 950 nm
  • Hurtig stigetid og meget lille mørkestrøm
  • Flad forstærkningskarakteristik
  • Meget fladt SMD-keramikhus

Typiske applikationer for den nye serie 9.5-APD´er med forhøjet NIR-følsomhed er sikkerhedsscannere, 3D-måling, miljøovervågning, højopløsnings-LIDAR-systemer til autonom kørsel samt højhastigheds-fotometre og optisk kommunikation.

Læs mere om dette produkt.

First Sensor AG er en af de førende udbydere inden for sensorer på verdensplan. Vores virksomhed udvikler og fremstiller standardiserede og skræddersyede sensorløsninger til detektion af lys, stråling, tryk, flow, fyldningsniveau og acceleration til anvendelser inden for vækstmarkederne Industrial, Medical og Mobility. First Sensor dækker hele værdiskabelseskæden lige fra komponent til færdig sensor.

Med over 800 medarbejdere er vi repræsenteret med mere end seks tyske afdelinger, og har derudover udviklings-, produktions- og salgsafdelinger i USA, Canada, Kina, Holland, Storbritannien, Frankrig, Sverige og Danmark samt et verdensomspændende netværk af samarbejdspartnere. Vores afdelinger certificeres løbende iht. ISO/TS 16949, ISO 14001, EN ISO 13485, EN 9100 og ISO 9001 - alt efter det enkelte forretningsområde.