Bownty

Sex sælger – også på deal-markedet

Pressemeddelelse   •   Jul 17, 2012 08:55 CEST

Det danske deal-marked er så småt ved at åbne op for salg af såkaldte ’voksen-deals’, som er deals på erotiske produkter og oplevelser. På det internationale marked er der allerede flere deal-udbydere, der har satset på markedet for erotik og oprettet sex-deal-hjemmesider, der er dedikerede til salget af denne type deals.

Erotik til halv pris

At sex sælger, er ingen nyhed. Derfor var det måske bare et spørgsmål om tid, før deal-branchen også fik øjnene op for salget af erotik til halv pris. På det internationale deal-marked sælges der deals på alt fra gavekort til stripklubber, striplektioner og sex-legetøj, og der findes allerede mange deal-hjemmesider, fx i USA og Tyskland, som er dedikerede udelukkende til salget af deals inden for denne genre.

Et tilbageholdende dansk marked

I forhold til det internationale deal-marked, er det danske marked dog stadig tilbageholdende, og der sælges endnu ikke ligeså mange erotiske deals i Danmark, som der gør i mange andre lande. En del af de danske deal-sider udbyder løbende erotiske deals af den mere uskyldige slags, som for eksempel deals på vibratore, erotisk læsestof og gavekort til sexshops, men endnu har ingen taget skridtet videre til at oprette deal-sider, der udelukkende sælger denne slags deals.

Flere erotiske deals i fremtiden

Ifølge deal-virksomheden Bownty, er det dog kun et spørgsmål om tid, før det danske deal-marked udvider salget af ’voksen-deals’. Det kan nemlig ses på Bowntys database, at der er mange, der er interesserede i deals på erotik. Erotiske deals er allerede nu populære på markedet, og der sælges nye deals af denne type hver eneste måned. Endvidere kan det på databasen ses, at når der udbydes deals på for eksempel vibratore, ligger disse ofte på top-10 over de mest populære deals. For eksempel lå en deal på et såkaldt sensuelt massageapparat fra Groupon i forrige uge blandt de øverste på Bowntys liste over markedets mest populære deals. Alene tirsdag var der næsten tusind mennesker, der klikkede på dealen, og det siger lidt om hvor populære de erotiske deals rent faktisk er.

Bownty samler alle markedets deals på én hjemmeside og inddeler dem i kategorier, hvilket gør det nemmere for dig at finde lige netop de deals, du er interesseret i. Det betyder også, at du ikke behøver at modtage tilbudsmails fra mange forskellige deal-udbydere, men kan nøjes med at modtage Bowntys daglige tilbudsmail, der samler markedets forskellige tilbud i én mail.  På den måde gør Bownty det for deal-markedet, som Momondo har gjort for rejsemarkedet ved at samle tilbud og gøre dem sammenlignelige.