Tura Scandinavia AB

SIGMA 30mm F1.4 DC HSM A (ART)

Pressemeddelelse   •   Feb 01, 2013 13:21 CET

Japanske SIGMA arbejder hårdt med at kategorisere sine objektiver efter den ”Global Vision” de præsenterede for nylig. Alle nye objektiver der udvikles får væsentlige forbedringer i kvalitet både hvad angår materialer, konstruktion og billedresultat. Også allerede eksisterende objektiver opdateres og den første der har gennemgået denne opgradering er SIGMA 30mm F1.4 DC HSM A. Bogstavet
A indikerer at objektivet tilhører Art-serien. I den serie indgår objektiver konstrueret med hovedvægten lagt på optisk ydelse, mekanik og kvalitet med hensyn til farvegengivelse, kontrast og skarphed. Art-serien leverer højt niveau hvad angår kunstnerisk kvalitet. Eksempler på Art er lysstærke objektiver, vidvinkler, ultravidvinkler, makro og fiskeøje m.fl. som egner sig fotografering af landskab, portræt, stilleben og nærbilleder. SIGMA 30mm F1.4 DC HSM A har enestående optisk ydelse så den til fulde leverer kvalitet på alle afstande. Optikken er optimeret til at forhindre tab af billedkvalitet i kanterne af billedet. Den har dobbelt asfærisk linse hvilket minimerer sfærisk forvrængning, astigmatisme og koma. Objektivet har multi coatning som mindsker overstråling og skygger. Det giver skarpe billeder med høj kontrast selv i modlys. Opgraderingen indebærer at objektivet er fremstillet af bedre
materialer, men også ved at det har gennemgået kontrol og evaluering af Sigmas egenudviklede system (A1) som benytter en 46MP Foveon X3 billedsensor. Takket være dette kan højfrekvente detaljer, der ikke tidligere faldt inden for kontrolrammerne, opdages og korrigeres. Med Sigmas
USB-dock (ekstraudstyr som lanceres i 2013) kan dette objektiv opgraderes og individuelt finjusteres i fokus og på parametre efter parametre efter eget ønske og behov. Ved at tilslutte objektivet til en computer og via kontroller finjustere for eksempel fokus eller andre parametre kan du tilpasse dem efter dine egne ønsker. Objektivet er forberedt til dette system. Sigma er en af et fåtal producenter
hvis produkter ned til mindste detalje er ”Made in Japan”.  SIGMA 30mm F1.4 DC HSM A leveres med Canon, Nikon og Sigma bajonetfatning.

SIGMA 30mm F1.4 DC HSM A CANON – art.nr.: 300416
SIGMA 30mm F1.4 DC HSM A NIKON – art.nr.: 300417

Specifikation (for SIGMA)

Objektivkonstruktion: 8 elementer i 9 grupper | Mindste blænde: F16 | Filterstørrelse: ø62mm | Billedvinkel (SD1): 50.7° | Mindste fokuseringsafstand: 30cm | Mål (diameter x længde): ø74.2mm x 63.3mm | Antal blænderlameller: 9 (rundede) | Maksimal forstørrelsesgrad:1:6.8 | Vægt: 435 g

SIGMA Global Vision: http://www.sigma-global.com

For yderligere information - kontakt Henrik Damgaard
på tlf.: 24 82 05 31 E-mail:
henrik.damgaard@turascandinavia.com eller Sigma Brand Manager Juha Tegelholt. Telefon: +46 300 56 89 27 ▪ Mobiltelefon: +46 733
51 52 78 ▪ E-mail: juha.tegelholt@turascandinavia.com

Tura Scandinavia AB er en ledende nordisk distributør af tilbehør indenfor lyd & billede, data, foto & video, gaming, hjem & fritid, mobil og gps. Vores filosofi er et bredt sortiment, stærke varemærker og hurtig leverance. Virksomheden blev grundlagt i Göteborg i 1976 og driver i dag virksomhed i Sverige, Danmark, Finland og Norge. Hovedkontoret ligger i Kungsbacka og logistikcentret i Nässjö, Sverige. I alt arbejder 135 personer i Tura Scandinavia AB som omsætter for lige under en milliard svenske kroner. Vores vision er at være den bedste og mest inspirerende partner for vores kunder.