Tura Scandinavia AB

SIGMA 60mm F2.8 DN A (ART) – nyt objektiv til spejlløse kameraer

Pressemeddelelse   •   Feb 07, 2013 10:00 CET

Nu lancerer SIGMA yderligere et objektiv til spejlløse kameraer – SIGMA 60 mm F2.8 DN A (ART). Det er et top præsterende kort teleobjektiv med en billedvinkel der modsvarer 120mm på Micro Four Third systemet og 90mm på E-mount systemet (tilsvarende 35 mm brændvidde). Det har en så avanceret optisk teknik at det er værdigt til en plads i Sigmas ART produktlinje. I den indgår objektiver udformet med vægten lagt på optisk ydelse, mekanik og kvalitet med hensyn til farvegengivelse, kontrast og skarphed. På SIGMA 60 mm F2.8 DN A er næsten alle objektivets udvendige dele af metal og fotografen kan vælge mellem sort eller sølv. Det har lineær AF-motor som bevæger linsen direkte uden brug af tandhjul eller andre ekstra mekaniske dele. Et system som sikrer korrekt og lydløs autofokusering, hvilket gør objektivet velegnet til  både video og stillbilleder. Også det eksisterende sortiment af udskiftelige objektiver til spejlløse kameraer opgraderes nu til ART-serien. Det gælder både standardobjektivet SIGMA 30mm F2.8 DN A og vidvinkelobjektivet SIGMA 19mm F2.8 DN A. Alle objektiver har gennemgået kontrol og evaluering af Sigmas egenudviklede system (A1) som benytter en 46MP Foveon X3 billedsensor. Takket være dette kan højfrekvente detaljer, der ikke tidligere faldt inden for kontrolrammerne, opdages og korrigeres. SIGMA er en af få producenter vis produkter ned til mindste detalje er ”Made in Japan”. SIGMA 60 mm F2.8 DN A kommer med bajonetfatning til Micro Four Thirds og til Sony E-mount i sort eller sølv.

Specifikationer (for Micro Four Thirds)
Objektivkonstruktion: 8 elementer i 6 grupper | Mindste blænde: F22 | Filterstørrelse: ø46mm | Billedvinkel (SD1): 20.4° (Sony E-Mount: 26.6°) | Mindste fokuseringsafstand: 50cm | Mål (diameter x længde): ø60.8mm x 55.5mm | Antal blænderlameller: 7 (rundede) | Maksimal forstørrelsesgrad: 1:7.2 |

SIGMA Global Vision: http://www.sigma-global.com

For mere information - kontakt Henrik Damgaard ▪ Mobiltelefon 24820532▪ E-post: henrik.damgaard@turascandinavia.com
eller Sigma Brand Manager Juha Tegelholt.Telefon: 0300-56 89 27 ▪ Mobiltelefon: 0733-51 52 78 ▪ E-post: juha.tegelholt@turascandinavia.com

Tura Scandinavia AB er en ledende nordisk distributør af tilbehør indenfor lyd & billede, data, foto & video, gaming, hjem & fritid, mobil og gps. Vores filosofi er et bredt sortiment, stærke varemærker og hurtig leverance. Virksomheden blev grundlagt i Göteborg i 1976 og driver i dag virksomhed i Sverige, Danmark, Finland og Norge. Hovedkontoret ligger i Kungsbacka og logistikcentret i Nässjö, Sverige. I alt arbejder 135 personer i Tura Scandinavia AB som omsætter for lige under en milliard svenske kroner. Vores vision er at være den bedste og mest inspirerende partner for vores kunder.