Tura Scandinavia AB

SIGMA tele konverter TC-1401 och TC-2001

Pressemeddelelse   •   Sep 12, 2014 08:00 CEST

I dag lancerer Sigma to tele konvertere. Sigma TC-1401 giver en forøgelse af brændvidden på 1.4 gange og Sigma TC-2001 giver en forøgelse på 2 gange. Begge modeller har SLD (Special Low Distorsion) glaselement for at korrigere  kromatisk aberration. Det er usædvanligt at anvende et af de bedste glasmaterialer til et objektivtilbehør, men Sigma vil levere den bedste billedkvalitet. Sigma Tele Konverter er velegnet til professionel anvendelse og de er fugt og stænkbeskyttet samt kompakte og lette. De er kompatible med objektiver med stor diameter og påvirker ikke objektivets ydelse. Her leveres billeder med høj kvalitet helt ud i hjørnerne ved hver brændvidde. Med en Sigma Tele Konverter monteret på kameraer kompatible med AF på F8 er det muligt at tage billeder med AF.

Før levering gennemgår objektivet en kontrol og kvalitetssikring i Sigmas system (A1) som benytter en 46MP Foveon X3 billedsensor. Takket være dette kan højfrekvente detaljer, der ikke tidligere faldt inden for kontrol rammerne, opdages og korrigeres. Sigma er en af få producenter vis produkter ned til mindste detalje er ”Made in Japan”.

Sigma TC-140 og TC-2001 leveres med bajonet til Canon og Nikon.
Vejledende pris 2499,- DKK for TC-1401 og 3099,- DKK for TC-2001.

Art.nr: 300870 - Sigma Tele Converter TC-1401 Canon
Art.nr: 300871 - Sigma Tele Converter TC-1401 Nikon
Art.nr: 300875 - Sigma Tele Converter TC-2001 Canon
Art.nr: 300876 - Sigma Tele Converter TC-2001 Nikon

Specifikation TC-1401

Objektivkonstruktion: 7 elementer i 5 grupper | Ratio: 1.4 ganges forstørrelse af originalobjektivet | Mål (diameter x længde): ø69.8mm x 25mm | Vægt: 190g |

Specifikation TC-2001

Objektivkonstruktion: 10 elementer i 5 grupper | Ratio: 2.0 ganges forstørrelse af originalobjektivet | Mål (diameter x længde): ø69.8mm x 48.9mm | Vægt: 290g |

Tura Scandinavia AB er en ledende nordisk distributør af tilbehør indenfor lyd & billede, data, foto & video, gaming, hjem & fritid, mobil og gps. Vores filosofi er et bredt sortiment, stærke varemærker
og hurtig leverance. Virksomheden blev grundlagt i Göteborg i 1976 og driver i dag virksomhed i Sverige, Danmark, Finland og Norge. Hovedkontoret ligger i Kungsbacka og logistikcentret i Nässjö, Sverige. Vores vision er at være den bedste og mest inspirerende partner for vores kunder.

Gear By Carl Douglas er Tura Scandinavia eget mærke. Gear By Carl Douglas skaber produkter, der kan kombineres med en moderne livsstil.