Eurosport Danmark

Sikrer Stuttgart sig afgørende point i nedrykningskampen i weekenden?

Pressemeddelelse   •   Mar 05, 2015 21:48 CET

Stuttgart har i weekenden et vigtigt opgør mod Hertha Berlin, der ligeledes har brug for point, hvis ikke de skal blive en del af bundstriden i Bundesligaen.

Hertha Berlin kæmper i begge ender af banen, og nu er topscorer Julian Schieber ude med en knæskade. Meget ansvar ligger på Salomon Kalou, der i weekendens kamp sikrede Hertha en vigtig sejr over Pierre-Emile Højbjergs Augsburg lige før slutfløjtet.

Stuttgart har den dårligste hjemmebanestatistik af alle med 1-2-8 og en målforskel på 6-22. Dog er deres statistik mod netop Hertha Berlin meget anderledes; 16-8-5 og 58-23. Hvem af de to mandskaber, der trækker sig sejrsrigt ud af opgøret, afsløres på Eurosport 2 fra kl. 20.15 fredag.

Lørdag venter et svært opgør for Hannover, der ikke har vundet deres seneste syv opgør. Leon Andreasens mandskab tager lørdag imod mesterskabsfavoritterne fra Bayern München, der i deres seneste tre kampe har scoret 18 mål. Lørdag skal Bayern vise, om de kan fortsætte målfesten. Senere lørdag skal Gladbach fortsætte jagten på Champions League-pladsen, når de skal til Kasper Hjulmands tidligere klub, Mainz.

Søndag byder på mulig brud på forbandelse, når Eintracht Frankfurt besøger Köln. Gæsterne har ikke vundet i Köln i 21 år, men i år kan det ske. Köln er fantastiske på udebane, men elendige på hjemmebane.

Se alle kampene på Europort 2 og Eurosport Player i weekenden.

Fredag den 6. marts
20.30: Stuttgart - Hertha Berlin
Lørdag den 7. marts
15.30 Hannover - Bayern München
18.30 Mainz - Borussia Mönchengladbach
Søndag 8. marts
15.30 Köln - Eintracht Frankfurt
17.30 Paderborn - Bayer Leverkusen

ABOUT EUROSPORT GROUP

This year Eurosport celebrates 25 years of leadership in live sports broadcasting and digital innovation.

The Eurosport Group is Europe's leading sports entertainment group.

In 2014, Discovery Communications, the world's #1 pay-TV programmer, took controlling ownership of Eurosport, expanding its portfolio to reach 2.7 billion cumulative subscribers across more than 220 countries and territories.

Eurosport, the n°1 pan-European TV channel, broadcasts in 20 languages and reaches 136 million homes across 54 countries. Eurosport HD is the high definition simulcast of Eurosport. Eurosport 2 broadcasts to 74 million households in 18 languages across 51 countries. Eurosport 2 HD was launched in August 2009. Eurosport Asia-Pacific reaches 16 countries in the region and launched an HD channel in September 2011. Eurosportnews is the sports news channel transmitted worldwide. Eurosport.com, Europe's n°1 online sports destination, has up to 23 million unique users per month (comScore) across an international network of sports websites in 11 languages, including Yahoo! co-branded sites in Germany, Spain, Italy and theUK. The Eurosport.com free mobile applications are available in 10 languages. Eurosport Player, Eurosport's online TV service, provides LIVE and on-demand sports to fans' PCs in 53 countries and the Player application is available for mobile, tablet and connected TV in up to 34 countries. Eurosport Events is the group's expert division in the management and promotion of international sporting events.