Silvan

SILVAN inviterer til gulvlægningskursus i gulvhøjde

Pressemeddelelse   •   Okt 19, 2012 18:40 CEST

Der er i ugangspunktet to valgmuligheder, når et nyt gulv skal lægges: enten bestiller du en håndværker eller også gør du det selv. Vælger man selv at kaste sig ud i projektet, men mangler erfaring, så er der hjælp at hente i SILVAN.

Vælg først det rigtige gulv
I dag findes der et stort udvalg af træ- og laminatgulve til ethvert behov og i mange forskellige kvaliteter. De fleste trægulve er udstyret med et såkaldt kliksystem, der gør dem nemme at montere. Man behøver derfor hverken lim eller søm men blot nogle simple redskaber.

”Gør-Det-Selv-folket vil opleve, at det er lettest at lægge et af de såkaldte flydende gulve, som fås som enten træ- eller laminatgulve. Og det er lige præcis dem, der vil være fokus på i SILVANs Gør-Det-Selv skole. Vi har erfaret, at mange af vores kunder kan have svært ved at se forskellen på de forskellige typer af gulve. Gør-Det-Selv skolen vil derfor blandt andet give et klart overblik over de forskellige gulves kvaliteter, så kunderne ved præcis hvilket gulv, som de skal vælge, når de skal handle ind til deres projekt”, siger Freddy Lauridsen direktør i SILVAN.

Ved første blik kan det være svært at se forskel på et træ- og laminatgulv. SILVANs trægulve er opbygget i tre lag – også kaldet lamelparket. Fordelen ved et lamelparket-trægulv er, at gulvet ikke reagerer så voldsomt ved skiftende temperaturer og luftfugtighed, som et massivt trægulv kan gøre.

Der findes et utal af varianter af laminatgulve med forskelligt udseende og tekniske egenskaber som f.eks. høj ridsefasthed, garanti mod gennemslidning, solblegning, antibakteriel og antistatisk overflade samt forskellige formater lige fra flisestørrelser til lange planker. Alle SILVANs træ- og laminatgulve leveres med kliksystem, som sikrer hurtig og nem lægning for Gør-Det-Selv folket. Gulvet kan samtidig lægges ovenpå gulvvarme.

Prøv det i praksis
På Gør-Det-selv kurset vil der både være en kort teoretisk gennemgang af, hvordan man  opnår det bedste resultat af sin gulvlægning, uanset om man skal lægge et lamelparket trægulv eller et laminatgulv. Samtidig vil der være mulighed for at prøve gulvlægningen af i praksis. Sammen med underviserne ses på egenskaberne ved de to gulvtyper, og hvornår man med fordel kan vælge det ene frem for det andet. Derudover bliver det gennemgået, hvilke forskellige former af underlag der findes, og hvilket værktøj samt nødvendigt tilbehør, der skal bruges. Sidst vil der være en gennemgang af, hvordan gulvet vedligeholdes.

SILVANs Gør-Det-Selv skole afholdes i de lokale SILVAN-byggemarkeder og er målrettet dem, der ikke har prøvet at lægge et gulv før. Gør-Det-Selv skolen foregår tirsdag den 13. november kl. 18.30-21.00.

Kurserne er populære, og der er et begrænset antal pladser. Derfor er det en god idé at tilmelde sig hurtigst muligt. Hvis holdet er fyldt op, kan man vælge enten at komme på venteliste eller tilmelde sig en anden SILVAN Gør-Det-Selv skole. Man kan tilmelde sig i det lokale SILVAN-byggemarked eller på silvan.dk.

God arbejslyst!

Kontaktinformation:

Freddy Lauridsen, adm.dir.:
Tlf.: 87308730
Mail: fl@silvan.dk
Web: www.silvan.dk

Fakta om Silvan
Det første SILVAN byggemarked i Danmark åbnede i Slagelse i 1968. SILVAN er med sine nu 40 butikker og E-shop Danmarks største forhandler til private på Gør-Det-Selv markedet.

SILVAN er en del af DT Group A/S, som er Nordens førende forhandler og distributør af byggematerialer. Koncernen har mere end 250 forretninger i Danmark, Norge, Sverige og Finland samt indkøbskontorer i Litauen og Kina.