Epson Danmark

Skab liv i klasselokalet med Epsons nye dokumentkameraer

Pressemeddelelse   •   Jan 22, 2016 15:10 CET

Takket være en række avancerede funktioner kan undervisere skabe et dynamisk læringsmiljø for de studerende.

Epson annoncerer to nye dokumentkameraer som de perfekte ledsagere til Epsons uddannelsesprojektorer. Med kameraer i fuld HD kan hele klassen have glæde af skarpe, tydelige billeder og videoer. Indhold i høj kvalitet kan udsendes på flere skærme samtidig, f.eks. på en bærbar pc, en projektor og et TV, takket være den parallelle videoudgangsfunktion.

Med dokumentkameraerne ELPDC21 og ELPDC13 kan lærere og andet undervisningspersonale skabe liv i lektionerne på en sjov og interessant måde og derved fastholde de studerendes engagement og samtidig hjælpe dem med at opnå flotte resultater. Takket være kameraerne i fuld HD bliver billederne skarpe og tydelige, så de studerende kan se selv de mindste detaljer. To hele sider fra en tekstbog, kort, detaljerede diagrammer samt 3D-objekter kan vises for hele klassen uden at skulle flytte kameraet, takket være et stort A3-optagelsesområde.

Det er ikke kun i forbindelse med billeder, disse kameraer er fremragende. Takket være skærmopdateringsfrekvensen på 30 billeder pr. sekund sker videostreamingen jævnt med imponerende klarhed og uden bevægelsesslør. Når der er brug for en tydelig forstørrelse, f.eks. når der studeres historiske tekster, sikrer digital og optisk (kun ELPDC21) zoom samt indbygget LED-belysning, at selv de mest komplicerede detaljer bliver tydelige. Ideelt til naturvidenskabslektioner, da mikroskopiske objekter kan ses på en stor skærm takket være et mikroskoptilbehør.

Peter Ravnhøj, Country Manager, Epson Danmark, siger: "Efter succesen med de tidligere modeller lyttede vi til vores kunder og udviklede en række nye funktioner til at gøre dette sortiment endnu bedre. Ud over nu at understøtte billeder i fuld HD kan livebilleder og videoindhold udsendes på flere skærme samtidig, f.eks. på en bærbar pc, en projektor og et TV, takket være den parallelle videoudgangsfunktion. Og undervisere kan nu også betjene dokumentkameraet direkte fra den projicerede skærm[1], så det ikke er nødvendigt at flytte rundt, og det hjælper med til at fastholde de studerendes engagement."

Til at give yderligere fleksibilitet er begge kameraer udstyret med spiltskærmsfunktionalitet, så undervisere kan vise to dele side om side på en stor skærm og dermed hjælpe med til at fremhæve vigtige punkter i undervisningen, f.eks. en plantes eller et dyrs vækst.

Begge kameraer har et let og bærbart design. Der inkluderes desuden en blød bæretaske, som gør det nemt at transportere dem mellem klasselokaler. Med en Kensington-lås og sikkerhedsspærre kan skoler og undervisningsinstitutioner føle sig ekstra trygge, når kameraet ikke overvåges eller ikke er i brug.

Modellerne ELPDC21 og ELPDC13 er kompatible med alle projektorer i EB-5-serien til kort og ultrakort projicering1 og kan leveres fra februar 2016.

Nøglefunktioner

ELPDC21 ELPDC13
To megapixel kamera til billeder i fuld HD 1080p
Skærmopdateringsfrekvens på 30 billeder pr. sekund sikrer klare, tydelige billeder
Stort A3-optagelsesområde
Indbygget LED-lys til brug under dårlige lysforhold 250 lux 250 lux
Indbygget mikrofon
One touch autofokus
Mekanisk armrotation V:-90° til +90° H: -90° til 0° V:-90° til +90° H: -90° til 0°
Fastfrysningsfunktion
Zoomfunktion til optagelse af selv den mindste detalje 12 x optisk 10 x digital 16 x digital
Understøtter 1080p-billede med VGA-, HDMI- og USB-udgange
Understøtter parallel videoudgang
SD-kortplads til videoklip og stillbilleder
Understøtter splitskærmfunktionalitet for billeder og videofiler på SD-kort samt livebilleder fra dokumentkameraet
Mikroskoptilbehør medfølger
Annoter både still- og videobilleder med Easy Interactive Tools ver 4.0
Fjernbetjening styrer både dokumentkamera og Epsons projektorer i EB-6-serien
Let og bærbar (bæretaske inkluderet) 2,6 kg 2,5 kg
Kensington-lås og sikkerhedsspærre til beskyttelse mod tyveri

[1] Funktionen til at anvende dokumentkamera direkte fra projektoren er kun tilgængelig for modellerne EB-595Wi, EB-585Wi, EB-575Wi samt EB-536Wi, når disse tilsluttes en pc, der kører Easy Interactive Tools ver. 4.0

Epson er en globalt førende og innovativ producent med fokus på at overgå brugernes forventninger med løsninger til forskellige markedsområder som kontor, hjem, forretning og industri. Epsons produktudbud strækker sig fra inkjetprintere, printersystemer og 3LCD-projektorer til industrirobotter, smart glasses og sensorsystemer og er baseret på originale kompakte og energibesparende præcisionsteknologier.

Med den japanskbaserede Seiko Epson Corporation i spidsen har Epson Group mere end 73.000 medarbejdere i 94 virksomheder verden over og er stolte over at kunne bidrage til det globale miljø og til de samfund, gruppen opererer i.

Om Epson Europe

Epson Europe B.V., Amsterdam, er gruppens regionale hovedkvarter for Europa, Mellemøsten, Rusland og Afrika. Epson Europe opnåede med sine 1.700 ansatte i regnskabsåret 2013 en omsætning på 1.517 mio. EUR.