Miinto.dk

Skandinaviens største online modebutik, miinto.com, går ind i Holland i samarbejde med mediegiganten, RTL.

Pressemeddelelse   •   Mar 21, 2012 16:11 CET

Til efteråret introduceres Skandinaviens største online modebutik, miinto.com til det hollandske marked. Det sker i samarbejde med medievirksomheden RTL som mediepartner.

Miinto.com er i dag tilstede på det danske, norske, svenske, engelske, irske og amerikanske marked og nu er turen kommet til Holland. Det succesfulde koncept som giver fysiske detailbutikker inden for mode muligheden for at vise og sælge produkter online, har oplevet succesfulde opstartsperioder på alle nye markeder. Af den årsag fortsættes den aggressive internationale ekspansion til Holland.

Group CEO i miinto.com, Morten Larsen, er tilfreds med udviklingen og spændt på at entrere det Hollandske marked: ”Holland er et meget interessant marked for os, da det er et fremmeligt e-handelsland. Onlinehandel er en integreret del af de hollandske forbrugeres adfærdsmønster – især inden for mode. Og en enorm virksomhed som RTL som partner, gør bare processen endnu mere interessant og timingen endnu mere oplagt. Vi er sikre på, at vi kan lave en succes”.

Partnerskabet mellem miinto.com og RTL udmønter sig i tredje kvartal i 2012 i websitet, miinto.nl. Miinto.nl bliver en del af det internationale miinto.com-netværk på lige fod med de eksisterende markeder (miinto.dk, miinto.no, meinto.se, meinto.com). I løbet af 2012 og 2013 er det hensigten at miinto.com åbner i syv nye lande både i og uden for Europa.

Morten Larsen

Om Miinto
Miinto er lanceret på baggrund af en idé, som er udviklet af to danske iværksættere, Mike Radoor og Konrad Kierklo. Konceptet blev nummer to i en landsdækkende konkurrence for unge iværksættere og tiltrak opmærksomhed fra den succesrige forretningsmand Carsten Mikkelsen – investor i internet-succesen JustEat.com såvel som adskillige andre europæiske start-ups – og Jesper Buch, som var den store drivkraft bag lanceringen af JustEat.com.

I foråret 2009 blev Miinto lanceret i Danmark med støtte og finansiering fra Carsten Mikkelsen og Jesper Buch, og siden er Miinto, med stor succes, blevet lanceret i Holland, Norge, Sverige og USA hvor Miinto oplever stor vækst.

I dag opererer Miinto i syv lande, og omsætningen forventes at ramme 50 millioner EUR i 2012.