Skyscanner

Skyscanner afslører verdens vildeste toiletter

Pressemeddelelse   •   Nov 18, 2010 09:02 CET

KØBENHAVN, Danmark- Fredag den 19. november er det World Toilet Day. Formålet med dagen er at sætte fokus på vigtigheden af ordentlige sanitære forhold rundt omkring i verden. For at markere dagen præsenterer Skyscanner.dk her fem opsigtsvækkende destinationer med særligt fokus på toiletter.

Modern Toilet Restaurant, Taipei, Taiwan

Hver ting til sin tid. Medmindre du befinder dig i en af »Modern Toilet" kædens restauranter i Taipei. Her indtager man sit måltid siddende på toiletkummer, dog med brættet slået ned. Madens serveres i toiletformede skåle og der endda mulighed for at få en særlig isdessert formet som – ja gæt selv. Restauranten er nok ikke for sarte sjæle, men ikke desto mindre populær hos lokale såvel som dem, der rejser med fly til Taipei.

Urilift, London

I bycentre rundt omkring i Europa stiger der efter mørkets frembrud slanke, futuristiske toiletter op fra underverdenen. Disse pop-up pissoirer, som er designet til at begrænse problemer med hensynsløse vandladninger, indsamler flydende efterladenskaber fra trængende natten igennem, indtil de ved solopgang atter opsluges i underverdenen.

Intelligente Toiletter, Tokyo

Japan har længe været kendt for sine high-tech toiletter, som spiller musik, varmer sædet og sprøjter vand. Hvis du tager et fly til Tokyo og besøger et tilfældigt mellemklassehotel eller shopping center - så vil du sandsynligvis få fornøjelsen af at kaste dit vand i en af disse rumalderens potter.

Europas højeste Toilet, Mont Blanc

For at afslutte en æra, hvor bjergbestigere måtte placere deres efterladenskaber bag sten og klipper, har det franske firma Ecosphere Technologies udviklet dette toilet specielt velegnet til de kolde og tørre betingelser i bjergene. Prisen på det nye toilet er højere end Mont Blanc: 145.000 euro! Så bjergbestigerne kommer nok til at slippe lidt mønter oveni, for at få adgang.

Museum of Toilets, New Delhi, Indien

En slaraffenland for alle toiletentusiaster. Dette museum er dedikeret til porcelænstroner fra alle tider. Og du kan finde toilet design fra alle egne af verden.

Scandinavian Country Manager Kristin Andersson kommenterer:

Det er vigtigt at huske at “World Toilet Day” er en seriøs dag. Overalt i verden er dårlige sanitære forhold årsag til både sygdom og død. Vi har her valgt at betragte sanitære forhold fra en mere humoristisk vinkel, men forhåbentligt kan det bidrage til at skabe generel opmærksomhed om denne vigtige sag.” Du kan læse mere om dagen på www.worldtoilet.org/wtd/

Om Skyscanner.dk:

Skyscanner er en søgeside, som sammenligner flyrejser. Det betyder simpelthen, at vi søger hos hundredevis af flyselskaber og rejsebureauer for at finde de bedste priser til dig – over hele verden. Brug vores søgeredskaber til at finde de billigste dage at flyve på og de billigste destinationer at flyve til.

PR-kontakt:

Kristin Andersson