Skyscanner

Skyscanner.dk rapporterer: Fastfood viger for gourmetmad i verdens lufthavne

Pressemeddelelse   •   Nov 04, 2010 10:28 CET

KØBENHAVN, Danmark — hvis den internationale tendens til, at der kommer flere og flere gourmetrestauranter i lufthavnene, for alvor breder sig, vil Noma måske snart åbne en afdeling i Kastrup. Her kan man allerede finde alt godt fra havet og traditionel dansk mad af høj kvalitet ved siden af det obligatoriske udvalg af fastfood. Skyscanner.dk, flysøgesiden for billige flybilletter, byder på gourmetoplevelser i fem forskellige lufthavne rundt omkring i verden.

LaGuardia, New York
LaGuardia i New York er den seneste lufthavn i rækken, der er ivrig efter at drage fordel af rejsendes hang til kvalitetsmad. Tag med fly til New York og find vej til Delta Air Lines hovedterminal i LaGuardia, hvor et nyt gourmetrestaurantkompleks kommer til at rumme 13 internationale restauranter og en vinbar, hvor der serveres 101 forskellige årgangsvine.

Heathrow, London
Heathrows Terminal 5 har kostet fire milliarder britiske pund at opføre og er ikke bare Storbritanniens største fritstående bygning, men den huser også nogle af landets fineste restauranter – til glæde for dem, der bestiller fly til London. Heriblandt tæller ikke mindst den berømte kok Gordon Ramsays Plane Food, som tilbyder morgenmad, børnemenu og en komplet a la carte menu, altsammen omhyggeligt tilberedt af Ramsays kendte partner, tv-kokken Stuart Gillies.

LAX, Los Angeles

I den bemærkelsesværdige futuristiske bygning i LAX har man siden 1997 kunne finde restauranten Encounter, der har et stort antal kendisser som stamkunder. Udover en luksuriøs cocktailbar kan man blandt restaurantens gourmetretter eksempelvis finde Belgian Endive og Sesame Crusted Norwegian Salmon, som er særligt populær blandt Los Angeles sundhedsdisciple.

Changi, Singapore
Changi Airport, som for nyligt er blevet udnævnt til årets lufthavn 2011, har et enormt udbud af kvalitetsrestauranter, der dækker næsten alle verdens køkkener. Green Market, som er en japansk restaurant beliggende i en hyggelig økohave oven på afgangshallen, er en sand oase, hvor trætte rejsende kan lade batterierne op, mens de nyder moderne, sofistikeret japansk mad.

Schiphol, Amsterdam
Europas tredjestørste lufthavn er et knudepunkt for mellemlandinger på langdistanceflyvninger, og kommer man med fly til Amsterdam, kan man heldigvis også nyde godt af det store udbud af restauranter. Gå ikke glip af Bubbles skalddyrsbar, som ikke blot er forsynet med en champagne- og kaviarbar, men også huser et akvarium, hvori man kan se sin middag svømme rundt, inden den lander på tallerkenen.

Om Skyscanner.dk:

Skyscanner er en søgeside, som sammenligner flyrejser. Det betyder simpelthen, at vi søger hos hundredevis af flyselskaber og rejsebureauer for at finde de bedste priser til dig – over hele verden. Brug vores søgeredskaber til at finde de billigste dage at flyve på og de billigste destinationer at flyve til.

PR-kontakt:

Kristin Andersson