Skyscanner

Skyscanner.dk rapporterer: Så smukke er vi danskere åbenbart heller ikke!

Pressemeddelelse   •   Okt 26, 2010 09:05 CEST

KØBENHAVN, Danmark— den 30. oktober afholdes den internationale skønhedskonkurrence Miss World for gang nummer 60. I den forbindelse kan Skyscanner.dk, flysøgesiden for billige flybilletter, afsløre hvem, der er verdens smukkeste folk ifølge Skyscanners europæiske brugere.

Gisele Bündchens hjemland, Brasilien, fik førstepladsen med 12% af stemmerne, mens 10% stemte Sverige ind på andenpladsen. Inderne kan glæde sig over en tredjeplads med 8% af stemmerne.

Mens svenskerne altså sørger for nordisk repræsentation i toppen, klarer Danmark sig mildest talt mindre godt med blot to af de mere end 500 afgivne stemmer!

Føler man sig stødt på manchetterne over, at vores medeuropæere ikke kan få øje på vores indlysende skønhed, kan man heldigvis undskylde sig med, at brugerne skulle vælge fra en liste over lande, som tidligere har vundet Miss World. Danmark, som aldrig har vundet konkurrencen, skulle indtastes separat.

Danskere, som går og føler sig smålækre, kan måske især hidse sig op over, at Storbritannien kommer ind på en femteplads. Det kan ikke udelukkes, at briterne selv står bag, eftersom Skyscanner har mange britiske brugere, men samtidig vil danske ungkarle måske overveje at hoppe på fly til London – briterne har faktisk vundet Miss World hele fem gange.

Verdens smukkeste mennesker ifølge Skyscanners brugere

1. Brasilien
2. Sverige
3. Indien
4. Polen
5. Storbritannien
6. Venezuela
7. Rusland
8. Tjekkiet
9. USA
10. Holland og Italien

Det kan ikke bekræftes, om forestillinger om indbyggernes skønhed har indflydelse på et lands popularitet som rejsemål, men Skyscanner.dk har adgang til tal, som viser, at søgningerne på fly til Indien – listens nummer tre – er gået frem med 45% inden for det seneste halve år.

Scandinavian Country Manager Kristin Andersson kommenterer:

“Sådan en undersøgelse er naturligvis udtryk for stereotype forestillinger, og det er meget usandsynligt, at én nation skulle være smukkere end en anden over en kam. Alligevel kan man håbe, at danskerne kan glæde sig over Sveriges fine placering, når nu Danmark vandt i fodbold sidste gang!”

Om Skyscanner.dk:

Skyscanner er en søgeside, som sammenligner flyrejser. Det betyder simpelthen, at vi søger hos hundredevis af flyselskaber og rejsebureauer for at finde de bedste priser til dig – over hele verden. Brug vores søgeredskaber til at finde de billigste dage at flyve på og de billigste destinationer at flyve til.

PR-kontakt:

Kristin Andersson