Post Danmark A/S

Sneen giver problemer for postomdelingen

Pressemeddelelse   •   Nov 29, 2010 08:49 CET

Det kraftige snevejr giver store problemer for omdelingen af post over hele Danmark – særlig hårdt ramt er Østjylland.

- Det er i dag lykkedes at få langt det meste post ud til distributionscentrene, hvorfra postbudene kører ud på deres ruter. Men vi kan se, at det mange steder simpelthen er umuligt at komme igennem ruterne, og derfor vil der være en hel del post, som ikke når frem i dag, siger kommunikationschef i Post Danmark Lars Kaspersen.

Problemerne findes over hele landet, men især i Østjylland er posten hårdt ramt. Der omdeles således slet ikke post i Grenaa, Randers, Odder og Århus SV. Andre steder forsøger man at omdele posten, men der vil være post, som bliver forsinket.

De kommende dage er der varslet fygning og yderligere snefald, og Post Danmark opfordrer alle til at få ryddet veje og fortove, så posten kan komme hurtigt og sikkert frem.

- Vi gør alt hvad vi kan for at få posten ud. Vi følger vejrsituationen tæt, og på vores hjemmeside www.postdanmark.dk kan man under ”Dagens Post” løbende holde sig orienteret om den lokale postsituation, siger Lars Kaspersen.

Til redaktionen: For yderligere oplysninger kontakt venligst pressechef Morten O. Nielsen

på telefon 3361 6011