FDIM Holding ApS

Sommerferien er slut og der er igen gang i internettet

Pressemeddelelse   •   Okt 05, 2010 08:30 CEST

Top 10 over højdespringere fra juli 2010 til august 2010 er i høj grad præget af, at danskerne er kommet hjem fra ferie. Tidsmæssigt har danskerne brugt over 4,6 mio. flere timer på internettet i august 2010 end de gjorde i juli 2010, mens antallet af brugere stort set er det samme.

Især på studiesiden viser feriens slutning sig, og dermed semesterstart for mange unge og børn. Således er de to største højdespringere begge studierelateret. Studienet.dk - en opgaveportal - har haft den største procentvise tilvækst af brugere med en stigning på 380 % svarende til næsten 41.000 brugere siden juli 2010. Sammenligner man med samme måned sidste år klarer studienet.dk sig også godt. Fra august 2009 til august 2010 er der kommet 16 % flere brugere.

Emu.dk ligger på andenpladsen over højdespringere i forhold til den procentvise ændring, men også set på antallet af absolutte brugere ligger emu.dk i top. Fra juli 2010 til august 2010 er emu.dk steget 217 % svarende til 171.000 brugere, hvilket gør emu.dk til det site med størst tilvækst af absolutte brugere fra juli 2010 til august 2010.

Også på andre områder har danskerne haft brug for at opdatere sig. Dette gælder både fagligheden og fritidsinteresserne. På tredje og fjerdepladsen finder man således nyhedssites, hvor det har været muligt for danskerne at opdatere sig på de almene nyheder, finans etc.Markedsforing.dk ligger på tredjepladsen med en stigning på 176 % og metropenge.dk er steget 176 %.

Du kan se en grafik over de 10 højdespringere her, mens hele toplisten kan ses her.