Unibet Danmark

Sommerfodbold giver oddssætterne hedeslag!

Pressemeddelelse   •   Jul 27, 2009 21:33 CEST

Jagten på en plads i de europæiske turneringer er i gang midt i sommervarmen – og det er ikke kun spillerne, der får sved på panden når ”de ukendte” tørner sammen. Det gælder i særdeleshed også for de professionelle oddssættere.

Hvert andet år bliver “sommerfodbolden” reddet af enten VM eller EM – og i år var der heldigvis både Confederations Cup og U21-EM til alle de fodboldhungrende fans.

”Omsætningen i juli måned kommer primært fra de skandinaviske ligaer i Sverige og Norge, venskabskampe og kvalifikationskampene til de europæiske klubturneringer,” fortæller Unibets danske oddssætter Kenneth Pedersen.

”Og kundernes fokus er helt klart på de klubhold de ”kender”, hvilket vil sige at hovedparten af de danske kunder spiller på hold fra SAS-ligaen. Men da der jo også er mængde andre kampe, er det et stort arbejde at skulle sætte sig ind i f.eks. lettisk, montenegrinsk og hviderussisk klubfodbold, når man ikke arbejder med de ligaer til daglig, for vi har svært ved at vurdere hold, vi normalt ikke sætter odds på.”

Det er ikke kun oddssætterne, der har svært ved at greje holdene fra især Østeuropa. Både Brøndby og AaB skuffede i deres første kamp mod hhv. Flora Tallinn og Slavija Sarajevo, men Kenneth Pedersen er dog stadig fortrøstningsfuld:

”Det virker i hvert fald som om, at de danske kunder ikke har mistet troen på SAS-ligaholdene, for vi har stadig AaB og Brøndby som favoritter til at vinde returopgørene.”

Fodbold Odds

Om Unibet

Unibet blev grundlagt i 1997, og er noteret på NASDAQ OMX Nordic Exchange i Stockholm. I dag er Unibet en af de største privatejede spillevirksomheder i Europa, og www.unibet.com findes på 20 sprog. Unibet har flere end 3.1 millioner kunder i mere end 100 lande. Unibet er medlem af EGBA, European Gaming & Betting Association og certificeret af G4, Global Gaming Guidance Group.