TUI Danmark

Star Tour er Danmarks mest populære rejsebureau

Pressemeddelelse   •   Jan 29, 2016 09:44 CET

Adspurgt om hvilket rejsebureau danskerne foretrækker at rejse med, peger 43 % på Star Tour, og det er mere end noget andet bureau.

- Jeg ser resultatet som en tillid til, at vi leverer rejser af høj kvalitet. Om turen går til Mauritius eller Mallorca er det vigtigste for os, at kunderne er tilfredse, siger Nikolai Johnsen, der er pressechef for Star Tour.

Undersøgelsen er ikke blot en popularitetskonkurrence, idet Voxmeter også har spurgt danskerne om deres konkrete erfaringer med rejsebureauerne. Hele 65 af % danskerne, der rent faktisk har rejst med Star Tour siger nemlig, at de foretrækker rejsebureaet med det smilende logo. Det er flest blandt alle de større, danske charterbureauer.

Læs mere om analysen her:

Star Tour tilhører TUI Nordic, der med en markedsandel på 20 procent, er den største aktør på det nordiske rejsemarked. Gruppen blev etableret i 1961 og tilbyder charterrejser, fly og krydstogter. Nogle af de mest populære rejsemål er De Kanariske Øer, Thailand, og Tyrkiet. TUI Nordic består af rejsearrangørerne Fritidsresor, Tema, Nazar og WonderCruises, Star Tour i Danmark og Norge, Finnmatkat i Finland og flyselskabet TUIfly Nordic. Gruppen har siden 2000 været en del af verdens førende rejsekoncern TUI Group, der i øjeblikket omfatter mere end 220 brands i 180 lande, otte flyselskaber med mere end 140 fly og 4.800 rejsebureauer i 16 lande. Totalt har TUI Group mere end 30 millioner kunder om året og over 55 000 ansatte i 31 lande.