TUI Danmark

Star Tour kåret som bedste charterrejsearrangør

Pressemeddelelse   •   Okt 06, 2016 10:01 CEST

Med et feststemt publikum hyldedes 19 vindere i forskellige kategorier. Star Tour løb med prisen som Danmarks bedste charterrejsearrangør foran Spies og Bravo Tours.

- Vi står jo foran et snarligt navneskifte til TUI, og det er da ualmindeligt rart at vide, at vi har kundernes opbakning i ryggen. Alle medarbejdere er utroligt stolte over at have vundet prisen som Danmarks bedste, siger Nikolai Johnsen, der er pressechef for Star Tour i Danmark.

Som årsagen bag prisen peger Nikolai Johnsen på en høj kvalitet af hoteller:

- Vi har jo arbejdet målrettet på at give vores kunder den bedste hoteloplevelse. Det oplever vores kunder blandt andet på vores RIU-hoteller og på vores Sensimar-hoteller. Det er nemlig TUI, der har de eksklusive rettigheder til at sælge rejser hertil, og derfor kan vi styre, at kvaliteten alltid er i top.

Vinderne af Danish Travel Awards findes gennem analyseinstituttet A&B Analyse. A&B spørger sit ”Danmarks-panel”, og her svarede 1.240 danskere. De udgør et repræsentativt udsnit af befolkningen, fordelt på alder, uddannelse, indtægt, bopæl osv.

Star Tour skifter navn til TUI den 1. november.

TUI Nordic er med en markedsandel på 20 % den største aktør på det nordiske marked. Koncernen blev etableret i 1961 og består af pakkerejser, fly og krydstogtsrejser. Blandt de mest populære destinationer er De Kanariske Ø, Thailand og Tyrkiet. TUI Nordic består af rejsearrangørerne Star Tour, Fritidsresor i Sverige, Finnmatkat i Finland, samt Nazar, WonderCruises og flyselskabet TUIFly Nordic. Siden år 2000 har TUI Nordic været en del af TUI Group, der er verdens førende rejsearrangør med rejser til mere en 180 destinationer over hele verden. Koncernen er baseret i Tyskland samt Storbritannien, og TUI Groups aktie er med i både FTSE 100 Index, der det ledende index på London-børsen, samt det tyske MDax. I det finansielle årsregnskab for 2014/5 fik TUI Group en omsætning på €20 mia. og et driftsresultat på €1.069 mio. TUI Group har 76.000 ansatte i 130 lande og tilbyder sine 20 mio. kunder full-service fra bestilling til hjemrejse. TUI’s forretningsområde dækker hele den turistmæssige værdikæde gennem sine 1.800 rejsebureauer i Europa, 6 flyselskaber, med flere end 160 medium- og langdistancefly, flere en 300 gruppeejede hoteller, heriblandt RIU og Robinson. Med 14 egne krydstogtsskibe, inklusive MS Europa og luksuslineren MS Europa 2, flåden under ”Mein Schiff” og varemærket Thomson Cruises i Storbritannien, er TUI stærkt positioneret på det hurtigt voksende marked for krydstogter. Global ansvarstagen for bæredygtige rejser, økologi og socialt ansvarlig virksomhedsførelse er grundlæggende værdier i TUI’s virksomhedskultur. Som den eneste turistgruppe i verden er TUI medlem af FN’s Global Compact-initiativ. Samtidig er koncernen listet på det respekterede Dow Jones Sustainability Index (DJSI). Star Tour skifter navn til den 1. november 2016.