TUI Denmark

Star Tour søger deltagere til kærlighedsferie

Pressemeddelelse   •   Apr 04, 2016 10:03 CEST

Kan man finde kærlighed ved første ferie? Det spørgsmål vil rejsebureauet Star Tour nu besvare i et nyt program.

Her bliver to deltagere sendt af sted på en uges ferie med alt betalt og egen butler. Tricket er dog, at deltagerne ikke kender hinanden på forhånd, men alligevel skal holde ferie sammen for at se, om sød musik vil opstå.

- Når de rigtige forhold er til stede, tror vi på, at kærligheden vil opstå. Selv mellem to mennesker, der møder hinanden første gang på et feriehotel, siger Nikolai Johnsen, der er pressechef for Star Tour.

Håbefulde ansøgere vil blive en del af et forløb, hvor de to deltagere med største chance for at indlede et romantisk forhold vil blive matchet sammen. Den analyse vil blandt andet blive foretaget af parterapeut Katrine Axholm, der har 10 års erfaring med at hjælpe par i deres forhold.

- En ferie er et oplagt sted at finde kærligheden, fordi vi er åbne for nye indtryk. Vi er afslappede og har tid til at lære hinanden at kende. Nogle mennesker er mere klar til at finde kærligheden end andre, og derfor leder vi efter de to, der har størst chance for at finde sammen i et forhold, forklarer Katrine Axholm.

Ifølge Star Tour kan alle ansøge om at deltage. Det endelige rejsepar vil blive sat sammen, så de passer sammen i forhold til alder og livssituation. På den måde vil personer, der allerede tidligere har været gift eller børn fra tidligere forhold, blive sat sammen med en person, der har en lignende livssituation.

Men man skal formentlig ikke være den blufærdige type, for hele ferien skal nemlig præsenteres på sociale medier, hvor andre interesserede kan følge med i parforholdets udvikling.

- Nu om dage bruger folk jo mere tid på Facebook end på tv, og derfor har vi valgt at køre hele programmet udelukkende på sociale medier. Derfor skal deltagerne i løbet af ugen selv dokumentere deres ferie ved at svare på spørgsmål i forskellige små videoer om forholdets udvikling, fortæller Nikolai Johnsen.

Og der bliver umiddelbart masser af interessante anekdoter at fortælle om. Programmet for ferien indeholder nemlig en række aktiviteter som par-massage, romantiske middage, udflugter til by, vandsport og spa-ophold. Og skulle programmet vise sig udmattende, har parret mulighed for bare at slappe af i suiten. Her er der butler-service, så man kan bestille sig en forfriskning eller morgenmad i sengen. Ellers kan man tage en time i solen i de dertil indrettede dobbelte, balinesiske solsenge eller en tur på stranden 50 meter derfra.

Turen går til Rhodos, hvor parret skal bo på det overdådige, 5-stjernede Sensimar Imperial Resort & Spa. Nikolai Johnsen fortæller om valget af hotel til programmet:

- Nogen gange har kærligheden bare brug for det rigtige hotel. Derfor har vi skabt konceptet Sensimar Resorts, hvor alle detaljer er bygget for at hjælpe kærligheden på vej. På den måde kan man fokusere al sin energi på at nyde hinanden, siger han.

Skulle parforholdet udvikle sig hele vejen til den største kærlighedserklæring i form at et giftermål, lover Star Tour desuden at betale for hele bryllupsrejsen til parret.

FaktaAnsøgningsfrist: 21. april kl. 23:59
Ansøgningsside: http://www.startour.dk/love
Facebook-side: https://www.facebook.com/events/851131281676589/
Hotel: http://www.startour.dk/rejse/graekenland/rhodos/kolymbia/sensimar-imperial-resort-spa-by-atlantica/pc-000017749/
Rejseperiode: 8.-15. maj

Star Tour tilhører TUI Nordic, der med en markedsandel på 20 procent, er den største aktør på det nordiske rejsemarked. Gruppen blev etableret i 1961 og tilbyder charterrejser, fly og krydstogter. Nogle af de mest populære rejsemål er Spanien, Grækenland, Thailand og Tyrkiet. TUI Nordic består af rejsearrangørerne Fritidsresor, Tema, Nazar og WonderCruises, Star Tour i Danmark og Norge, Finnmatkat i Finland og flyselskabet TUIfly Nordic. Gruppen har siden år 2000 været en del af verdens største rejsekoncern TUI Group, der råder over mere end 130 fly, 300 hoteller med 210.000 hotelsenge og 13 krydstogtsskibe over hele verden. Samlet har koncernen mere end 30 mio. kunder, der kan rejse i 180 lande. En hjørnesten i TUI Groups virksomhedskultur er et globalt ansvar for bæredygtighed inden for miljø, økonomi og arbejdskraft. TUI Group har således arbejdet ud fra disse bæredygtighedsprincipper i mere end 20 år. I regnskabsåret 2015/5 havde TUI Group 76.000 ansatte og en rekordomsætning på 150 mia. kr., et overskud på 8 mia. kr. TUI Group er noteret på London Stock Exchange i FTSE-indekset og på Frankfurt Stock Exchange.