TUI Denmark

Star Tour søger kandidater til rejsende kaffe- og vintester

Pressemeddelelse   •   Mar 23, 2015 10:31 CET

Rejsende kaffe- og vintester. Det kan én dygtig dansker snart kalde sig. I dag slår Star Tour nemlig en stilling op, hvor den rigtige kandidat får lejlighed til at rejse til solrige rejsemål for at teste en ny kaffe- og vinbar, der serverer lokal mad og drikke. Stillingen er ifølge Star Tour så attraktiv, at rejsebureauet kalder det for Danmarks bedste job.

- Vi giver jobbet til en helt almindelig dansker, der er klar til at give os sin ærlige mening om vores nye kaffebar. Man skal selvfølgelig kunne lide at rejse, og så skal man også være god til at beskrive mad og drikke på for eksempel de sociale medier. Men vi regner med at få mange ansøgninger, så man skal nok være lidt kreativ for at skille sig ud, fortæller Nikolai Johnsen, pressechef i Star Tour.

Selvom stillingen er attraktiv, understreger Star Tour i jobopslaget, at der vil være en del hårdt arbejde forbundet med stillingen, og at man skal være klar til at tage på udflugter til vingårde og deltage i for eksempel ouzo-smagninger.

Personen skal desuden tilbringe tid i hotelkøkkenet sammen med chefkokken for at give sine input til kaffebarens menukort og madlavning. Derfor skal vedkommende have en holdning til mad, kaffe, vinsmagninger og spiritus med i baggagen.

- Vi kalder stillingen for Danmarks bedste job, fordi det indeholder alle danskernes yndlingsingredienser i form af rejser og god mad og drikke. Men når det er sagt, så er det stadig et reelt arbejde, hvor vi stiller høje krav til den rejsende, siger Nikolai Johnsen.

Blandt de forskellige mad- og vinoplevelser venter besøg i det græske øhav, Tyrkiets solkyst og den spanske varme. Herfra vil den heldige dansker skulle rapportere tilbage til 200.000 længselsfulde danskere, der følger med på Star Tours sociale medier som Facebook og Instagram. For at have nogen at diskutere sine holdninger med får indehaveren af jobbet desuden mulighed for at medbringe en valgfri rejseledsager.

Håbefulde kandidater kan ansøge her

startour.dk/danmarks-bedste-job

• Ansøgningsfrist: 12. april
  • Løn: 10.000 kr. per rejse
  • Arbejdssted: Det sydlige Europa

Typisk program

- Torsdag: En dag i køkkenet med chefkokken - hvad kan forbedres? + udflugt til marked

- Fredag: Test af tapas + valg af chokolade til chokoladesmagning

- Lørdag: Udflugt til lokal vingård + valg af ouzo til ouzosmagning

Billeder af vin, kaffe og lignende:

Star Tour tilhører TUI Nordic, der med en markedsandel på 20 procent, er den største aktør på det nordiske rejsemarked. Gruppen blev etableret i 1961 og tilbyder charterrejser, fly og krydstogter. Nogle af de mest populære rejsemål er De Kanariske Øer, Thailand, og Tyrkiet. TUI Nordic består af rejsearrangørerne Fritidsresor, Tema, Nazar og WonderCruises, Star Tour i Danmark og Norge, Finnmatkat i Finland og flyselskabet TUIfly Nordic. Gruppen har siden 2000 været en del af verdens førende rejsekoncern TUI Group, der i øjeblikket omfatter mere end 220 brands i 180 lande, otte flyselskaber med mere end 140 fly og 4.800 rejsebureauer i 16 lande. Totalt har TUI Group mere end 30 millioner kunder om året og over 55 000 ansatte i 31 lande.