STARK

STARK flytter på Djursland

Pressemeddelelse   •   Aug 20, 2012 11:00 CEST

Med udgangen af september måned, vil STARKs aktiviteter i Kolind blive flyttet til de nærliggende forretninger på Djursland.

For at STARK fortsat kan tilbyde den service og rådgivning som byggemarkedet er kendt for, vil STARK Kolinds aktiviteter blive flyttet ud i de nærliggende forretninger i Rønde, Hornslet, Ebeltoft og Grenå. Flytningen sker med udgangen af september. I flere lokale medier er der fejlagtigt skrevet udgangen af august, men STARK oplyser at flytningen altså først sker en måned senere.

- Kravet til øget åbningstid betyder, at det er vanskeligt at bemande en mindre forretning, når åbningstiden er fra kl. 7.00 mandag morgen til søndag kl. 14.00. Samtidig har vi selv krav til høj faglighed, når kunderne ønsker at møde os. Det betyder desværre at vi i byggemarkedet i Kolind ikke har de fornødne ressourcer til at imødekomme disse krav.. Det tager vi konsekvensen af, siger administrerende direktør Lars Hansen fra STARK.

Viden flytter med
Ni af de ansatte er tilbudt arbejde i øvrige STARK forretninger på Djursland. Det er dermed håbet, at medarbejdernes viden bliver bevaret i STARK regi. Det glæder Lars Hansen.

- Hos STARK er det afgørende med dygtige medarbejdere, der kan rådgive både vores private og professionelle kunder. Derfor glæder det mig, at vi har mulighed for at bevare arbejdspladser, samtidig med at vi kan styrke de andre forretninger på Djursland med 9 dygtige medarbejdere, siger Lars Hansen.

STARK står stærkt
Ifølge Lars Hansen er det især det fastfrosne boligmarked og mangel på friværdi i ejendomme, der rammer STARK på omsætningen. Den manglende handel med huse betyder, at langt færre huskøbere end tidligere går i gang med renoveringer.

STARK Kolind har sidste åbningsdag den 30. september, men STARK er også efter september stærkt repræsenteret på Djursland. Der er således forretninger i Rønde, Ebeltoft, Hornslet og Grenaa.

- Fra Kolind er der 12 minutter i bil til vores topmoderne butik i Rønde, og vi håber naturligvis, at vi kan fastholde vores erhvervskunder fra Kolind i de andre af vores lokale forretninger, siger Lars Hansen.

STARK beskæftiger cirka 2.600 medarbejdere og er landsdækkende med 95 byggemarkeder i Danmark og Grønland. STARK er med en årlig omsætning på 6,5 milliarder kroner Danmarks største leverandør til byggeriet. STARK er en del af DT Group A/S, der er Nordens største distributør af byggematerialer.