STARK

​STARK ruller den komplette malerpakke ud på Nyborg Stævnet

Pressemeddelelse   •   Dec 09, 2015 15:35 CET

Fra RAW indendørsmalinger med Dansk Indeklima Mærkning til den nyeste arbejdsbeklædning for malere: Byggecenterkæden STARK deltager d. 28.-30. januar 2016 for første gang på Nyborg Stævnet med hele sin omfattende palet af malerløsninger, der er tilgængelig i samtlige 90 byggecentre i Danmark og Grønland.

Når Nyborg Stævnet i 2016 ruller over tapetet d. 28.-30. januar, er byggecenterkæden STARK for første gang med blandt udstillerne. Her vil malerne kunne kigge forbi på STARKs to stande og høre mere om RAW malingskonceptet, hvor samtlige indendørs malinger er certificeret med Dansk Indeklima Mærkning.

Desuden præsenterer STARK malerne for sine mange løsninger inden for bl.a. arbejdsbeklædning samt sikkerhed og services.

Væk med unødvendige tidsrøvere- Nyborg Stævnet er årets største begivenhed i malerbranchen og kendt for at levere professionelt fagligt indhold i uformelle rammer med plads til at mødes på kryds og tværs. Stævnet er en fremragende anledning for os til at møde både mestre og svende i øjenhøjde til en snak om, hvad de kan få ud af at samle alle deres indkøb i STARK, fortæller kategori- og markedschef Bo Vestergaard fra byggecenterkæden.

- Vi ønsker at bidrage til, at maleren får lettere ved at udføre sit arbejde. Det handler ikke kun om at gøre effektive materialer og redskaber tilgængelige. Det handler også om at fjerne unødvendige tidsrøvere, som f.eks. at maleren skal køre rundt til mange forskellige steder for at få dækket sine indkøbsbehov. Det behøver han ikke med STARK som samarbejdspartner, fortsætter Bo Vestergaard.

Handler samme sted som kunderne
STARK lancerede i efteråret 2015 sit RAW malingskoncept i samtlige 90 byggecentre i Danmark og Grønland. Malingerne fremstilles hos en af verdens førende malingsproducenter i Tyskland og udmærker sig bl.a. ved at være lette at rulle ud og have en fremragende dækkeevne. På den måde bidrager de til, at maleren sparer arbejdstid på den enkelte opgave.

RAW-malingerne suppleres i STARK af en række Dyrup-produkter, og byggecenterkæden har desuden oprustet organisationen med en række malersælgere med stor malerbrancheerfaring.

Derudover fører STARK som Danmarks førende leverandør til professionelle i byggeriet et omfattende sortiment af øvrige byggematerialer, sikkerheds- og sikringsløsninger, stilladser, stiger og belysning. Byggecenterkædens mangeårige erfaring som foretrukken leverandør på både fag-, hoved- og totalentrepriser kommer dermed også malerne til gode.

- Den helt store fordel for maleren er imidlertid, at han hos os handler samme sted som sine kunder. Vi samler alle professionelle faggrupper under samme tag hver eneste dag, så der er masser af muligheder for at udvide netværket og potentielt skabe ny forretning, mens maleren samtidig får ordnet alle indkøb på én gang, understreger Bo Vestergaard.

STARK er med en årlig omsætning på 6,6 milliarder kroner Danmarks største leverandør til byggeriet. Kæden beskæftiger cirka 2.600 medarbejdere og er landsdækkende med 90 byggemarkeder i Danmark og Grønland. STARK er en del af DT Group A/S, der er Nordens største distributør af byggematerialer.