STATE

STATE indgår samarbejde med Fitness World

Pressemeddelelse   •   Aug 21, 2017 07:00 CEST

Det er en sommer med fart på i STATE. I juli blev Caroline Wozniacki præsenteret som ny partner og frontfigur ved siden af Christian Eriksen, mens august blev måneden, hvor STATE fyldte hylderne op med energidrikke i landets 149 Fitness World-centre.

- Aftalen med Fitness World er et vigtigt skridt for os. Et samarbejde med Danmarks største fitnesskæde gør STATE endnu mere tilgængelig for vores kunder, og samtidig er STATE lige til at række ud efter for nye, potentielle brugere i en perfekt målgruppe, lyder det fra Jon Andersen, stifter og CEO i STATE.

- I første omgang er det vores lime/orange-variant, der kan købes i Fitness World. Har man et ALL IN-abonnement kan man tilmed tage en STATE uden beregning, hver dag man er nede og træne. Den 1. september vil vores nye variant med smag af den brasilianske maracuja-passionsfrugt også komme ind på salgshylderne i Fitness World.

En oplagt energidrik til fitness

STATE skiller sig ud ved at indeholde den naturlige, innovative sukkerart Palatinose, som bliver optaget langsommere i blodbanen end almindeligt sukker.

Det er derfor et oplagt produkt til eksempelvis de mange danskere, der træner løs i Fitness World-centrene landet over, forklarer Jon Andersen.

- De intelligente kulhydrater i STATE sikrer et mere stabilt blodsukker end andre sukkerholdige drikke og forlænger energitilførslen til muskler og hjerne. STATE forhindrer derfor, at man går ”sukkerkold” efter et kortvarigt peak i energien. Palatinose øger ligeledes fedtforbrændingen under fysisk aktivitet, siger STATE-stifteren.

- Derudover indeholder STATE både koffein, elektrolytter, taurin, 300 mg grøn te-ekstrakt og B-vitaminerne B6 og B12, der bidrager til at reducere træthed og udmattelse, tilføjer Jon Andersen.

STATE forhandles også hos 7-Eleven, Q8, Normal, OK Plus, i udvalgte Meny-butikker og på STATEs egen webshop, state.nu.

STATE har udviklet en energidrik, der opretholder et stabilt blodsukker over flere timer, så du ikke oplever uhensigtsmæssige svingninger i energiniveauet, man normalt vil få af at indtage traditionelle energi- og sukkerholdige drikke. Forskellen skyldes, at STATE benytter den naturlige sukkerart/kulhydrat Palatinose, der er det eneste lav-glykæmiske kulhydrat, der sikrer et balanceret blodsukker og forlænget energi. Og effekten er godkendt af den Europæiske Fødevaresikkerhedsautoritet.

STATE er udviklet af danske eliteatleter og fagfolk. Ud over Palatinose indeholder STATE ekstrakt af grøn te, aminosyren taurin, B-vitaminer samt det maksimalt tilladte indhold af koffein. Derudover indeholder STATE en lille mængde fruktose til en lille hurtigere stigning i blodsukkeret samt nødvendige salte, som ligeledes bidrager til at sikre optimal væskebalance og præstationsevne.