Ordrupgaard

Statens Kunstfond hædrer SE10-udstiller

Pressemeddelelse   •   Nov 22, 2010 09:36 CET

Statens Kunstfond hædrer Line Depping

Møbeldesigner Line Depping er blevet præmieret af Statens Kunstfond. Se hendes værk Splejs på Ordrupgaard.

Stolen Splejs eller Pip-squeak er Line Deppings bidrag til Snedkernes Efterårsudstilling 2010 på Ordrupgaard. Det klejne møbel har charmeret medlemmerne af Statens Kunstfonds Kunsthåndværk– og Designudvalg, der præmierer Line Deppings med kr. 50.000,-. Udvalget begrunder sin beslutning med at: Stolen 'Splejs' er lille og skrøbelig som et menneske under vejrfænomenet Whiteout.
Hvidt i hvidt

Whiteout er temaet for Snedkernes Efterårsudstilling 2010. Og Whiteout henviser både til farven hvid og vejrfænomenet, hvor sne, tåge eller dis reducerer sigtbarheden. På Ordrupgaard viser Snedkernes Efterårsudstilling 38 hvide stole i målene 80 x 80 x 120 cm. Alle stole på Ordrupgaard er gennemarbejdede, elegante og velkomponerede. Udstillingen viser, at Danmark kan lave fantastisk flotte og nytænkende stole, skrev pressen om udstillingen.

Læs mere om Snedkernes Efterårsudstilling 2010 på www.se-design.dk. Foto af møblerne kan downloades fra hjemmesiden. Læs pressemateriale her (dybt link til se-design.dk/presse).

Line Marie Lærkholm-Bengtsen

Ordrupgaard