Bravo Tours A/S

Stigende salg af ferierejser

Pressemeddelelse   •   Feb 28, 2013 14:58 CET

Bravo Tours forventer fyldte fly hele sommeren efter forrygende start på året

Salget af rejser slår alle rekorder for tiden. Februar plejer at være en jævn måned, men hos Bravo Tours ligger salget i år 15 procent over de seneste års gennemsnit for februar.

- Der blæser positive vinde for tiden. Januarsalget var yderst tilfredsstillende, og fortsætter fremgangen, får vi fyldte fly i luften hele sommeren, siger Bravo Tours’ administrerende direktør, Peder Hornshøj.

Det er blandt andre Bravo Tours’ nye sommerdestination, Costa de Almería i Sydspanien, der tiltrækker solhungrende danskere. Bravo Tours har indsat et ekstra fly fra Billund i seks højsæsonuger for at klare efterspørgslen. Den nye spanske destination er allerede blandt Bravo Tours’ fem bedst sælgende sommerferiedestinationer.

- Vore øvrige spanske, græske og tyrkiske charterdestinationer følger godt med, og interessen for Thailand og andre oversøiske rejsemål er stigende for tiden.

En opgørelse fra Bravo Tours viser, at Mallorca holder sin position som danskernes foretrukne feriested. Den smukke spanske ø i Middelhavet blev danskernes første ferieparadis i syden - allerede i 1950’erne, da man med adskillige overnatninger undervejs kørte i bus til Barcelona og sejlede resten af vejen.

Mallorcas popularitet har holdt sig i mere end et halvt århundrede.

Mallorca har suverænt førstepladsen på Bravo Tours’ Top 15 over solgte sommerferierejser i 2013. Et godt stykke foran Kreta og Alanya som de nærmeste forfølgere. På de næste pladser kommer Rhodos og Azorerne.

Hele fire græske øer er blandt de ti øverste på Bravo Tours’ salgsliste. De græske øer har i en årrække hørt til danskernes foretrukne sommerferieområder. Mange danskere vender tilbage år efter år. Bravo Tours har Rhodos, Kreta, Santorini og Zakynthos på programmet. På disse øer er hyggen og det kulturelle ofte lige så populært som strandene.

- Det lyder, som om charterrejserne kan sælge sig selv, fordi danskere er meget traditionsbundne. Men så nemt er det ikke. Mallorca er et godt eksempel. Øen har været tæt på at miste sin popularitet et par gange, men renoveringer og højere serviceniveau har sendt Mallorca tilbage på en suveræn førsteplads, siger Bravo Tours’ administrerende direktør, Peder Hornshøj.

Bravo Tours er blandt Danmarks tre største rejsebureauer med rejser til spændende og populære rejsemål over hele verden – altid med dansktalende rejseledere.

Bravo Tours tilbyder  Solferie, Safari, Rundrejser, Golfrejser, Kombinationsrejser og Grupperejser, der giver minder for livet.

Bravo Tours har hovedkontor i Herning og et salgskontor i København.

Bravo Tours er medlem af charterrejsearrangørernes brancheorganisation (RiD) og Rejsegarantifonden og følger altid Rejseankenævnets retningslinjer og afgørelser.