Zalando.dk

Stilikon og blogger Eleonora Carisi skaber eksklusivt design for Zalando

Pressemeddelelse   •   Jan 23, 2014 14:38 CET

‘Eleonora Carisi for Zalando’ capsule kolletionen indeholder blandt andet en organza bluse, 7/8 lange silkebukser samt en kjole med neopren bustier. De 9 styles vil kunne findes online i 14 lande og priserne varierer fra cirka €150 for en top og €400 for en kjole. Kollektionen er fremstillet i materialer af høj kvalitet som silke og organza og alt er produceret i Italien.

‘Printet jeg har skabt for Zalando kollektionen er inspireret af naturen. Jeg er ofte inspireret af naturen i mine egne kollektioner og denne gang fokuserede jeg på romantik og mere feminine kreationer. Samtidig ville jeg med printet udtrykke god energi og netop derfor valgte jeg stærk grøn, blå og gul’, forklarer Eleonora Carisi.

Den italienske blogger (www.joujouvilleroy.com) og designer Eleonora Carisi har siden 2009 designet under sit eget mærke ’What’s inside you’, en kollektion, der kan købes i Italien. Hun er et af style ikonerne fra International Streetstyle.

Ideen bag capsule kollektionen ’Eleonora Carisi for Zalando’ startede i foråret 2013 under blogger eventet ’Zalando Summer House’. Sammen med andre internationale bloggere, var Eleonora Carisi inviteret af Zalando til at tilbringe en weekend på slottet Stülpe i Brandenburg lidt uden for Berlin. ’Det var en fantastisk weekend – alt var arrangeret med et perfekt øje for detaljer’ forklarer Eleonora Carisi. Da jeg fortalte, at jeg har mit eget tøjmærke og at jeg er designer, begyndte vi at tale om at lave en eksklusiv kollektion i samarbejde med Zalando. Nu da kollektionen vil være online hos Zalando betyder det, at mit arbejde som designer vil være tilgængelig for et meget større marked’.
Kollektionen vil blive solgt eksklusivt på Zalando Premium fra marts 2014.

Zalando (www.zalando.dk) er Europas førende online forhandler af sko og modetøj. Med over 1.500 internationale brands tilbyder Zalando et omfattende udvalg af produkter til kvinder, mænd og børn, der tæller alt lige fra kendte brands til eksklusive designermærker. Ud over sko og tøj er eksklusive accessories, bolig- og sportsvarer også en del af det store sortiment. Derudover tilbyder Zalando også en kombination af unikke services såsom fri levering og returnering, gratis service hotline samt 30 dages fuld returret – alt sammen med til at gøre online shopping hos Zalando en bekvem og sikker online oplevelse. Firmaet blev grundlagt i 2008 af Robert Gentz og David Schneider og har hovedsæde i Berlin. Efter at have taget det tyske marked med storm, lancerede Zalando i Østrig i 2009 efterfulgt af Holland og Frankrig i 2010. I 2011 blev Italien, Storbritannien og Schweiz også en del af Zalando-familien. I 2012 fulgte Sverige, Belgien, Spanien, Danmark, Finland, Polen og Norge trop og sidste skud på stammen er Luxembourg i 2013.