Whirlpool

Stjernen du let holder skinnende ren

Pressemeddelelse   •   Nov 21, 2011 13:38 CET

Køkkenet er et sted, man skal trives i. Det er en selvfølge, at man holder køkkenet rent og pænt ved at rengøre vasken og tørre overflader samt køkkenbordet af. Alt er fryd og gammen indtil dagen, hvor man skal tackle den ofte tidskrævende opgave, det er, at rengøre ovnen – noget som mange af os gerne undgår. Nu behøver det ikke længere at være sådan. Whirlpools seneste indbygningsovn med rengøringssystemet StarcleanTM giver dig mulighed for at holde ovnen ren og pæn på en hurtig, smidig og miljøvenlig måde.

At rengøre ovnen er ikke nogen nem opgave. Bare tanken om at lave en helstegt kylling til familien eller en god pizza til fredagshyggen får munden til at løbe i vand, men glæden forsvinder hurtigt, når det er tid til at gøre rent efter sig i køkkenet. Ovnrengøring tager tid og ofte tvinges man til at anvende stærke rengøringsmidler, der kan være farlige for miljøet.

En stjerne som minimerer både din indsats og miljøpåvirkning
Whirlpool har derfor skabt en helt ny avanceret teknologi og præsenterer nu 6TH SENSE indbygningsovn med StarcleanTM rengøringssystem. Det er et helt nyt og unikt system med et specielt designet rengøringsprogram. Ovnvæggens specielle overfladebehandling gør den meget let at tørre ren og dørglassets unikke nanooverflade gør, at glasset holder sig krystalklart. Et skinnende rent dørglas gør ikke bare en stor forskel rent æstetisk, du kommer også til at have en god udsigt til dine kulinariske mesterværker.

Rengøringsprogrammet varer blot 35 minutter og sparer op til 97 procent energi[1] takket være den lave temperatur på 90°C. Når programmet er færdigt, behøver du blot at tørre ovnen af med en fugtig klud. Testresultatet fra laboratoriet TÜV Rheinland Italia bekræfter, at Starclean-ovnen er op til ti gange bedre til at fjerne rester fra olie, smør og tomater, end en almindelig Whirlpool ovn.[2]

StarcleanTM – et pletfrit Green Generation produkt
Med StarcleanTM-ovnens grønne rengøringssytem reducerer du ikke bare energiforbruget. Du kan tilmed minimere forbruget af miljø- og sundhedsskadelige rengøringsmidler. Whirlpools udbud af Green Generation produkter omfatter også køleskabe, frysere, tørretumblere samt vaske- og opvaskemaskiner. Modellerne er blandt de mest ressourceeffektive i deres energiklasse på markedet.

Vinder af iF Product Design Award 2011
Det unikke system blev prisbelønnet med den prestigefyldte pris, iF Product Design Award 2011.

FAKTA:StarcleanTM

• Unikt rengøringssystem som er enkelt, hurtigt og miljøvenligt.

6TH SENSE autoprogram

• Funktionen laver automatisk maden for dig.

Cook3

• Takket være det meget effektive varmluftssystem kan du på samme tid lave mad på tre forskellige niveauer i ovnen. Dette sparer både energi og tid.

Ekstra meget ovnplads

• Ovnpladsen er ekstra stor og på 73 liter.

Design og ydeevne

• Tekstassisteret LCD-display
  • Energiklasse A

Indbygningsovnen med Ambient Line design kan købes hos forhandlere i hele Danmark til en pris på 9.495,-. I foråret 2012 lanceres den prisbelønnede ovn med Fusion Line design.

For billeder i høj opløsning, besøg venligst Whirlpools presserum eller kontakt Mikkel Riis-Jørgensen.

[1] Sammenlignet med en Whirlpool pyrolytisk ovn

[2] Sammenlignet med overfladen på en traditionel Whirlpool ovn efter almindelig tilberedning af mad

For yderligere information kontakt venligst:
Carsten Nederup, Whirlpool Danmark, tlf: +45 61 63 84 78, carsten_nederup@whirlpool.com
Mikkel Riis-Jørgensen, Geelmuyden.Kiese, +45 33 95 96 97, mrj@geelmuyden-kiese.dk

Om Whirlpool Corporation
Whirlpool Corporation er verdens førende producent og forhandler af hårde hvidevarer med et årligt salg i 2010 på 18,4 mia. USD, 71.000 ansatte og 67 produktions- og teknologiresearchcentre verden over. Koncernen ejer Whirlpool, Maytag, KitchenAid, Jenn-Air, Amana, Brastemp, Consul, Bauknecht og flere andre større varemærker, som sælges til forbrugere i næsten alle lande. Yderligere information om virksomheden kan findes på www.whirlpoolcorp.com.

Om Whirlpool Europe, Middle East & Africa (EMEA)
Med omkring 12.000 ansatte, tilstedeværelse i mere end 30 europæiske lande og produktion i syv lande er Whirlpool EMEA et helejet datterselskab af Whirlpool Corporation, som er verdens førende producent og forhandler af hårde hvidevarer. I 2010 havde koncernen et årligt salg på 18,4 mia. USD, 71.000 ansatte og 67 produktions- og teknologiresearchcentre verden over. Koncernen ejer Whirlpool, Maytag, KitchenAid, Jenn-Air, Amana, Brastemp, Consul, Bauknecht og flere andre større varemærker, som sælges til forbrugere i næsten alle lande. Whirlpools European Operations’ Center ligger i Comerio (VA) i Italien. For yderligere information, se venligst www.whirlpoolcorp.com.