Finnair

Stor stigning hos Finnair fra Danmark til Asien i august

Pressemeddelelse   •   Sep 23, 2010 10:01 CEST

2010.09.23 Rejseaktiviteten eksploderede nærmest fra København til Asien via Helsinki i august i år sammenlignet med samme måned sidste år. Finnairs Danmarkschef, Tomi Maaniemi, mener, at Finnair gør det bedre end nogensinde:
– Vi har øget tocifret til seks af vores ni Asien-destinationer og trecifret til en af dem. Delhi er månedens raket med +431 procent. Så kommer Seoul + 87 %, Shanghai + 72 % Osaka + 59 %, Bangkok + 57 %, Tokyo + 33 % og Peking + 33 %.

Finnair dagligt til Osaka, Nagoya og Seoul fra 2011
2010.09.24 Fra den 27. marts næste år øger Finnair fra seks flyvninger om ugen til daglige forbindelser til Osaka, Nagoya og Seoul fra Helsinki. Samtlige med smidige tilslutningsfly fra København. Næste år sætter Finnair ny rekord og sender hver uge 74 fly til Asien via Helsinki.

+ 76.000 til Asien via Helsinki i januar til august
2010.09.23 I årets første otte måneder har 883.000 rejsende valgt Helsinki som deres gateway til Asien. Det er 76.000 flere end i samme periode i 2009. Dermed forstærker Helsinki sin stilling som Nordeuropas største gateway og Europas tredjestørste til Asien. Helårsprognosen indikerer 1,5 millioner rejsende til Asien. Det viser en aktuel statisk fra Finavia, det finske luftfartsvæsen, på grundlag af perioden januar til og med august måned 2010 sammenlignet med samme periode sidste år. Seoul har hidtil haft en stigning på + 44 %, Japan + 24 %, Hongkong + 10 % og Kina + 12 % sammenlignet med sidste år.

Finnair bedste flyselskab i Kina
2010.09.23 Det kinesiske magasin Voyage, der satser på business- og luksusrejsende, har kåret Finnair til bedste flyselskab i Kina. Prisen blev givet i konkurrencen ”2010 Travel Brand Competition”, hvor Finnair vandt i kategorien ”We change travelling”. Vinderne blev udvalgt af læsere og en ekspertjury.

Finnair-kampagner til Asien – Beijing fra 3.980 kr.
2010.09.23 Lige nu kan du flyve billigere til Asien med Finnair. Fra-priser inklusive skatter fra København via Helsinki: Bangkok 4.490 kr., Beijing 3.980 kr., Hanoi 9.600 kr., Koh Samui 8.850 kr., Phuket 8.330 kr,. Shanghai 4.960 kr., Singapore 6.929 kr. Tilbuddet gælder ved booking via Finnairs hjemmeside. Check prisen hos dit rejsebureau!