Post Danmark A/S

Stormen forsinker posten mellem Øst- og Vestdanmark

Pressemeddelelse   •   Feb 09, 2011 06:34 CET

Det voldsomme stormvejr, der holdt Storebæltsbroen lukket flere timer natten til tirsdag, påvirker posten mellem Øst- og Vestdanmark.

- Omkring 440.000 breve og 18.000 pakker, der i nat skulle fragtes mellem Jylland og Sjælland, kan først nå frem til modtagerne i morgen. Det skyldes, at Storebæltsbroen var lukket pga. stormen i det tidsrum, hvor vores postbiler normalt kører posten mellem de to landsdele, siger Henning Christensen, chef for Produktion og Transport i Post Danmark.

Post sendt indenfor hhv. Sjælland og Jylland-Fyn er ikke nævneværdigt påvirket af situationen, men bliver omdelt som normalt. Stormen kan dog have påvirket postomdelingen lokalt visse steder. Forsinkelserne rammer således hovedsageligt posten mellem Øst- og Vestdanmark samt mellem Danmark og Sverige, da både Storebæltsbroen og Øresundsbroen var lukket i løbet af natten.

- Vi er desværre ikke herre over vind og vejr, men gør naturligvis alt, hvad vi kan, for at få posten ud hurtigst muligt. Den post, der ikke er blevet fragtet over Storebæltsbroen i nat, kommer med i morgen, hvor den bliver omdelt som normalt, fortæller Henning Christensen.

Man kan følge postsituationen på www.postdanmark.dk under ”Dagens post”.

Til redaktionen: Yderligere oplysninger fås hos Post Danmarks pressechef Morten Nielsen

på tlf.nr.: 33 61 60 11.