Hellers

Stort behov for økonomiske redningsflåder til mindre fiskefartøjer

Pressemeddelelse   •   Nov 30, 2010 12:22 CET

Efter Hellers har meddelt, at de nu markedsfører Seago redningsflåder til mindre fiskefartøjer, har interessen været overvældende.

Hellers samarbejde med engelske Seago er på bare få dage blevet særdeles godt modtaget af fiskeriet.

Siden firmaet Hellers sidste torsdag offentliggjorde, at de nu leverer prisbillige redningsflåder til mindre fiskefartøjer "har telefonerne ikke været tavse", siger Peter Mikkelsen fra Hellers. I den forbindelse påpeger han; "det er en god ide, at reservere en redningsflåde, så du er sikker på at få flåden til tiden, når den gamle flådes serviceinterval udløber". Der er ca 2000 fiskefartøjer i Danmark, der forventes at skifte til den nye type godkendte ISO flåder med 2 års serviceinterval, fremfor at beholde de gamle flåder med et-årigt interval. Dette svare til ca. 20 millioner kroner.

Et simpelt regnestykke viser da også en betragtelig besparelse for et i forvejen trængt erhverv. "Over en 6-årig periode vil besparelsen være mellem 10.000,- og 20.000,- kr", tilføjer Peter Mikkelsen.

For fiskere, der jo helst skal være på vandet og fange fisk, tilbyder virksomheden gratis låneflåde fra Seago, når egen redningsflåde er til service.

Hellers vil fremover komme med nye tiltag på billigt og godt grej, og på den måde støtte fiskerierhvervet.

Hellers er en maritim import, salgs og service virksomhed med redningsmidler, skibselektronik og specialløsninger i højsædet. Hellers, der er etableret i 1950 i forbindelse med Kastrup fiskerihavn, er idag et maritmt varehus på over 1600m2, med alt til søens folk.