Bio-Oil ®

STRÆKMÆRKER – NEJ TAK!

Pressemeddelelse   •   Jan 27, 2014 05:00 CET

Bio-Oil forebygger mod strækmærker og forbedrer udseendet af eksisterende strækmærker
Mange kender til dem og ville gerne være foruden. Strækmærkerne, der typisk viser sig på maven, på brysterne, på over- og underarme, på inder- og yderlår, på hofterne og på ballerne, er i høj grad et kosmetisk irritationsmoment og kan føles hæmmende. Bio-Oil er kendt for at gøre strækmærker langt mindre synlige og for at være den perfekte forebyggende hudpleje i kampen mod stræk-mærker. Faktisk er den multi-funktionelle kultolie det produkt mod strækmærker, der har fået flest anbefalinger fra læger, farmaceuter og jordmødre i flere lande.

HVAD ER STRÆKMÆRKER
Strækmærker er bristninger i bindevævet, hvor de elastiske fibre i underhuden belastes så hårdt, at de revner, og overhuden giver efter. I starten ses strækmærkerne som røde/blåviolette striber. Derefter falmer de og bliver blege med en hvidlig-hudfarvet nuance. Strækmærker udgør ingen helbredsmæssige risici overhovedet, men de fleste vil gerne være dem foruden.

HVEM ER ISÆR DISPONERET FOR STRÆKMÆRKER
Mens huden tilpasser sig den konstante ændring af kroppens størrelse, ved enten at udvide sig eller trække sig sammen, er der tidspunkter hvor udvidelsen eller sammentrækningen er for stor og dermed kan medfører strækmærker. Gravide udvikler typisk strækmærker i de sidste 2-3 måneder af graviditeten, hvor den største vækst af mave og bryst finder sted. Det estimeres, at op mod 90 % af alle kvinder er disponerede for at udvikle strækmærker under graviditeten. Mange unge i puberteten, der oplever hurtig vækst eller vægtøgning vil ofte opleve, at de også får strækmærker. Overvægtige har en øget risiko for at få strækmærker når de går op i vægt, men samtidig kan et hurtigt vægttab også medføre strækmærker, idet huden ikke kan tilpasse sig i samme tempo. Stærk muskelvækst kan ligeledes føre til, at f.eks. huden på overarmene eller skuldrene giver efter. Studier viser, at sandsynligheden for at udvikle strækmærker varierer alt efter:

• Hudtype – Strækmærker forekommer hyppigere hos kvinder med mørk hud.

• Alder – Ved graviditet er sandsynligheden for at udvikle strækmærker mindre jo ældre man er når man får børn.

• Familie og personlig historie – Nogle er mere genetisk disponeret end andre.

• Kost, motion og hudens hydreringsniveau – En sund livsstil og især pleje, der fugter og holder huden smidig forebygger, at der dannes strækmærker. Bio-Oil har udviklet en speciel guide om graviditetsstrækmærker.

BIO-OIL
Bio-Oil har ved test og studier vist sig særdeles velegnet til at forebygge og reducere udseendet af eksisterende strækmærker væsentligt. Nøgleingrediensen PurCellin Oil™ sikrer, at kombinationen af planteekstrakter/olier og især A- og E-vitamin trænger ind i huden, hvor de bl.a. hjælper med at forbedre hudens elasticitet og hydrering. Olien masseres i cirklende bevægelser ind i strækmærkerne to gange dagligt i mindst 3 måneder. Under graviditet bør den avendes fra starten af andet trimester på de områder, hvor strækmærker normalt forekommer. Huden føles silkeblød og veltilpas fra det øjeblik, at de forfriskende dråber med en undertone af rosenduft masseres på huden.

Her kan du læse mere om Bio-Oil, herunder videnskabelige studier og tests.

Bio-Oil blev lanceret i 1987 i Sydafrika. I 2002 begyndte globaliseringen af produktet, således at den i dag er at finde i langt over 50 lande og i 17 lande er blevet det mest solgt ar- og strækmærkeprodukt.

Bio-Oil ejes af den sydafrikanske virksomhed Union Swiss, men sælges via lokale distributører i alle lande. I Danmark er Cederroth A/S distributør for Bio-Oil.

Cederroth har været på det danske marked siden 1935 og markedsfører en lang række kendte varemærker såsom LongoVital, Samarin, Salvequick, Family Fresh, Rens·let, Jordan, Blistex, Allévo og Bio-Oil. De kendte varemærker er Cederroths styrke. Stærke varemærker giver tryghed for forbrugeren og gør valget lettere.

Vores forretningsidé er at udvikle og markedsføre varemærker af høj kvalitet inden for produktkategorierne personlig pleje og helse. Vi vil fortsat være en af de ledende virksomheder inden for vores produktområder i Danmark. Vores ambition er at levere produkter med en målbar højere kvalitet og service, for herigennem at skabe merværdi.