Epson Danmark

Superhurtig printer producerer storformatfotos i enestående høj standard

Pressemeddelelse   •   Jan 13, 2016 16:42 CET

SC-P20000 kombinerer højeste printhastighed med fantastisk kvalitet ved 600 x 600 dpi og højere.

Januar 2016 - Epson afslører den seneste tilføjelse til SC-P serien, SC-P20000. Med kombination af superhøj printhastighed og samme fantastiske kvalitet er den ideel til at skabe akkurate, præcise storformatfotos. Med en række innovative teknologier og udstyr er denne printer både anvendelig og nem at betjene.

Fremstillet til fotolaboratorier, foto- og kopiforretninger og virksomheder, som ønsker in-house løsninger, kan SC-P20000 skabe en række højkvalitetsfotos, POS materiale og signage. Med mulighed for at give brugerne fordelen af høj produktivitet uden at gå på kompromis med kvalieten leveres printeren med et PrecisionCore MicroTFP printhoved til produktion af enestående resultater selv i lavere kvalitetstilstande. Dette er sat sammen med en højpræcisions mediefødeteknologi med en nyligt udviklet kamerabaseret papirfødningsstabilisator og medieisætningsrullesystem for at sikre, at printeren betjenes uden problemer.

Peter Ravnhøj, Country Manager, Epson Danmark, siger: “Vi ved, at markedet længe har ventet på en efterfølger til den yderst populære Epson Stylus Pro 11880, og med SC-P20000 har vi skabt en mere end egnet efterfølger. Denne printer kombinerer nye, enestående printhastigheder med samme højkvalitets output, som vores kunder forventer, samtidig med at den leverer en serie af nyt udstyr og forbedret anvendelighed.”

For at kunne yde den høje kvalitet, som forventes af markedet, inkluderer SC-P20000 udstyr, som hjælper med at sikre de mest akkurate, præcise og troværdige resultater. Til enestående reproduktion leverer et nyt UltraChrome Pro 10-farve blæksæt konsistente og fantastiske print. Sorte farver er dybe og rige takket være nye Photo og Matte Black farver med høj tæthed. Bedre graduering med reduceret grynethed opnås takket være K4 og Multi Size Droplet Technology (MSDT), samtidig med at en ny printhovedstruktur betyder færre vibrationer og mere akkurate blækdråber og dråbeplacering. For at sikre konsistens uden nødvendigheden for dyre tilkøb betyder Epson Colour Calibration muligheden, at brugere nemt kan styre deres farvereproduktion.

SC-P20000 producerer ikke blot fantastiske resulteter, den gør også brug og vedligehold nem og simpel, hvilket giver brugerne mulighed for at nyde problemfri udskrivning. Det er nemt at komme i gang med en illustreret brugervejledning og farve LCD panelet. Når det kommer til håndtering og udskiftning af medier er processen hurtig og uden besvær. Under udskrivning giver et gennemsigtigt printer cover og rulle cover brugeren mulighed for at tjekke status på print og resterende medie. Efter endt udskrivning betyder positionen for printhovedet, at det kan renses af brugeren sammen med blækkappen, så der spares på vedligeholdelsesomkostningerne.

Brugereffektivitet og workflow kan yderligere forbedres med et valgfrit Adobe post script modul; og valgfri HDD giver mulighed for at genprinte jobs direkte fra printerpanelet uden behov for en PC.

SC-P20000 leveres fra marts 2016.

Epson er en globalt førende og innovativ producent med fokus på at overgå brugernes forventninger med løsninger til forskellige markedsområder som kontor, hjem, forretning og industri. Epsons produktudbud strækker sig fra inkjetprintere, printersystemer og 3LCD-projektorer til industrirobotter, smart glasses og sensorsystemer og er baseret på originale kompakte og energibesparende præcisionsteknologier.

Med den japanskbaserede Seiko Epson Corporation i spidsen har Epson Group mere end 73.000 medarbejdere i 94 virksomheder verden over og er stolte over at kunne bidrage til det globale miljø og til de samfund, gruppen opererer i.

Om Epson Europe

Epson Europe B.V., Amsterdam, er gruppens regionale hovedkvarter for Europa, Mellemøsten, Rusland og Afrika. Epson Europe opnåede med sine 1.700 ansatte i regnskabsåret 2013 en omsætning på 1.517 mio. EUR.