Kongepyton ApS

Sværere og nemmere at starte en webshop end nogensinde før

Pressemeddelelse   •   Sep 07, 2014 11:56 CEST

Den atypiske titel dækker over hvordan det på den ene måde i dag er nemmere end nogensinde før at starte en webshop og derved ”blive ens egen chef”, mens det på den anden side er et rigtigt skidt tidspunkt at gøre det på.

For 5-10 år siden var der webshops. Der var ikke nær så mange som i dag, men du havde sikkert allerede her prøvet at handle i en. Det var dog ikke særligt nemt at starte en webshop, da man her skulle købe et system, være dygtig til at kode, kunne stå for indkøb efter at have fundet leverandører via obskure sider og så videre. Og at få kortbetaling på din hjemmeside var en lille tur til månen og tilbage igen.

Til gengæld kom kunderne næsten af sig selv når bare man havde en side.

I dag er denne situation en helt anden.

Du kan med få klik starte din egen webshop og så bare gå i gang med at sælge din varer. Systemet som Shopify og WooCommerce til Wordpress har gjort det enormt nemt at starte en webshop. Integrer med Paypal og køb porto på Post Danmarks mobile applikation og så er du i gang.

Men du skal ud og bruge mange penge på at købe de kunder, der skal ind i din butik. Nu kommer kunderne nemlig af alt andet end sig selv.

Karsten Birkelund driver Helsebixen.dk og fortæller:

”Da vi startede Helsebixen.dk var vores største problem at finde rundt i systemet, at kode hvad vi gerne ville tilbyde vores besøgende og at finde nogle dygtige freelancere og ansatte til at hjælpe os. Var vi startet i dag ville vores største problem være at finde en stabil og billig kanal til nye kunder”.

Lars Holdgaard har i flere år arbejdet i Danmarks største bogshop Saxo.com og har også en holdning til sagen – nemlig at det i dag er nyttesløst at starte en webshop. Argumenterne finder du i dette blogindlæg og tæller blandt andet, at alt tyder på at de store shops vinder alt, at margener for samtlige produkter presses mod nul og at du som ene mand i en webshop i dag skal besidde et utal af kompetencer for at have en chance.

Er du kompetent inden for online markedsføring har du alle chancer for at lave en webshop og få succes med den, for det svære er at finde kunderne – og hvis ikke kan det blive rigtigt svært.

kb@helsebixen.dk

HT ApS arbejder med online markedsføring og PR.