SE

SYD ENERGI udtræder af Energi Danmark samarbejdet

Pressemeddelelse   •   Sep 07, 2010 13:31 CEST

SYD ENERGI udtræder af Energi Danmark samarbejdet- og indgår et partnerskab med Danske Commodities A/SSYD ENERGI har valgt at udtræde af samarbejdet med den nuværende elgrossist Energi Danmark A/S pr. 1. oktober 2010. SYD ENERGI vil i stedet for i fremtiden indgå i et partnerskab med Danske Commodities, med henblik på at skabe tættere slutkundeforhold samt en endnu mere markant profil i det liberaliserede elmarked.

Energi Danmark har siden etableringen af SYD ENERGI varetaget balanceansvaret, el-indkøbet samt salget af el til større erhvervskunder.

Som en afløser for samarbejdet med Energi Danmark har SYD ENERGI valgt at indgå i et partnerskab med den mere rendyrkede elgrossist Danske Commodities. I dette partnerskab forventes det, at der kan stilles skarpere priser og mere målrettede produkter.

Med disse muligheder ønsker SYD ENERGI i fremtiden at skabe en mere markant profil overfor de større erhvervskunder, med skarpere priser og med mulighed for at tilbyde bl.a. samlede klima- og energiløsninger, der sikrer lavere omkostninger og et renere miljø:

- Vi har i dag mulighed for at levere yderst konkurrencedygtige produkter, men vi vil gerne gøre det endnu mere attraktive for vores store erhvervskunder at handle med os. Ved at tilbyde fleksible muligheder for en samlede klima- og energiløsning, kombineret med meget skarpe priser, er vi overbeviste om, at vi kan styrke vores position i det liberaliserede elmarked, udtaler Niels Duedahl, adm. direktør i SYD ENERGI.

SYD ENERGI har allerede i dag erfaringer med at samarbejde med Danske Commodities, idet Danske Commodities igennem et stykke tid har samarbejdet omkring bl.a. indkøb til din+min energikunderne.

Fakta Danske Commodities A/S er en af Europas mest kompetente virksomheder inden for handel med el og gas. Selskabet er aktiv med handel i 16 forskellige europæiske lande.Danske Commodities A/S blev i 2009 årets gazellevirksomhed i Danmark.

Læs mere om Danske Commodities på http://www.danskecommodities.dk/

For yderligere information kontakt:
Niels Duedahl, adm. direktør, SYD ENERGI, mobil 2922 8508, nidu@sydenergi.dk
Henrik Lind, adm. direktør, Danske Commodities, mobil 2830 8004, lind@danskecommodities.com

SE er et af landets største el-selskaber og udbydere af lynhurtigt fibernet. Vi er et moderne og åbent selskab - med kort vej til dig som kunde. Vi er et andelsselskab, så alle der bor i vores forsyningsområde, og har en el-måler fra os, er andelshavere – og dermed medejere af SE. At hovedparten af vores kunder er vores medejere, er et omdrejningspunkt for hele vores tankegang. I stedet for blot at tænke på overskud og profit, kan vi koncentrere os om at skabe en sund forretning til gavn for vores medejere og hele regionen.