Eurosport Danmark

Tætpakket Bundesligaprogram i weekenden på Eurosports kanaler

Pressemeddelelse   •   Sep 25, 2014 12:30 CEST

Danskerne i Bundesligaen viser gode takter i øjeblikket, hvor Hjulmands Mainz holder fast i toppen, Bendtner har fået to startere i træk for Wolfsburg og Jannik Vestergaard sikrede sit hold Hoffenheim point i midtugens opgør. I weekenden sender Eurosports kanaler hele seks kampe LIVE, hvor du blandt andet kan se danskerne i aktion.

Der venter en stor fodboldweekend for de sportsglade danskere, når Eurosport fredag sparker Bundesligaen i gang med en spændende kamp, der med god vilje kan betegnes som et danskeropgør. Kasper Hjulmand, der efter en svær start virkelig har fået sit hold Mainz i omdrejninger, møder Hoffenheim hjemme med Jannik Vestergaard i truppen.

Lørdag venter en rigtig Bundesliga-klassiker, når det såkaldte Revierderby mellem de to storhold fra Ruhr-distriktet Schalke 04 og Dortmund støder sammen. En kamp som begge hold ser frem til, og som gælder mere end de tre point, der er i spil. Det gælder håneretten, når de to rivaler begge skal forsøge at vende en skidt start på Bundesligaen til det bedre. En kamp som Eurosport 2 sender fra kl. 15.00.

En stor fodboldlørdag byder også på mestrene fra Bayern München, når de drager til Köln i forsøget på at hente de tre point, der kan fastholde titelfavoritterne på førstepladsen. FC Köln indtager inden den svære kamp en placering i midten af tabellen, mens Bayern München med en sikker sejr over overraskelsen fra Paderborn i midtugen placerede sig øverst i rækken.

Lørdag afsluttes med et yderst interessant opgør, når den danske landsholdsangriber Nicklas Bendtner og Wolfsburg tager imod Werder Bremen. Bendtner ligner, med to kampe i træk i startopstillingen, mere og mere en fast mand hos Wolfsburg, der kæmper for at veksle en nuværende 12. plads til en placering højere i tabellen. Lørdagens modstandere fra Werder Bremen har dog fået en endnu værre start, hvor det tidligere storhold stadig har årets første sejt til gode. Se om Bendtner får hul på bylden og kommer på måltavlen i lørdagens sene bundeligaopgør fra kl. 18.30 på Eurosport 2.

Søndag afsluttes Bundesligaweekenden med to opgør, når Augsburg møder Hertha Berlin, og Hamborg senere tager imod Eintracht Frankfurt. I begge opgør er der dyrebare point på spil, når de fire mandskaber alle skal forsøge at kravle højere op i tabellen. Særligt har Hamborg fået en skidt start på sæsonen, hvor de i denne 6. runde stadig jagter årets første sejr. Se de to kampe søndag fra kl. 15.15 på Eurosport 2.

Weekendes Bundesliga program på Eurosports kanaler:

26/09/2014 20:30 22:30: FODBOLD: Bundesligaen, Tyskland Dag 6: Mainz (TYS) - Hoffenheim (TYS) LIVE EUROSPORT 2 NORTH-EAST HD

27/09/2014 15:00 17:45: FODBOLD: Bundesligaen, Tyskland Dag 6: Schalke 04 (TYS) - Dortmund (TYS) LIVE EUROSPORT 2 NORTH-EAST HD

27/09/2014 15:30 17:30: FODBOLD: Bundesligaen, Tyskland Dag 6: FC Köln (TYS) - Bayern Munchen (TYS) LIVE EUROSPORT NORDIC HD

27/09/2014 18:30 20:30: FODBOLD: Bundesligaen, Tyskland Dag 6: Wolfsburg (TYS) - Werder Bremen (TYS) LIVE EUROSPORT 2 NORDIC HD

28/09/2014 15:15 17:30: FODBOLD: Bundesligaen, Tyskland Dag 6: FC Augsburg (TYS) - Hertha Berlin (TYS) LIVE EUROSPORT 2 NORTH-EAST HD

28/09/2014 17:30 19:30: FODBOLD: Bundesligaen, Tyskland Dag 6: HSV Hamburg (TYS) –Eintracht Frankfurt (TYS) LIVE EUROSPORT 2 NORDIC HD

ABOUT EUROSPORT GROUP

This year Eurosport celebrates 25 years of leadership in live sports broadcasting and digital innovation.

The Eurosport Group is Europe's leading sports entertainment group.

In 2014, Discovery Communications, the world’s #1 pay-TV programmer, took controlling ownership of Eurosport, expanding its portfolio to reach 2.7 billion cumulative subscribers across more than 220 countries and territories.

Eurosport, the n°1 pan-European TV channel, broadcasts in 20 languages and reaches 136 million homes across 54 countries. Eurosport HD is the high definition simulcast of Eurosport. Eurosport 2 broadcasts to 73 million households in 18 languages across 51 countries. Eurosport 2 HD was launched in August 2009. Eurosport Asia-Pacific reaches 16 countries in the region and launched an HD channel in September 2011. Eurosportnews is the sports news channel transmitted worldwide. Eurosport.com, Europe's n°1 online sports destination, has up to 23 million unique users per month (comScore) across an international network of sports websites in 11 languages, including Yahoo! co-branded sites in Germany, Spain, Italy and the UK. The Eurosport.com free mobile applications are available in 10 languages. Eurosport Player, Eurosport's online TV service, provides LIVE and on-demand sports to fans' PCs in 53 countries and the Player application is available for mobile, tablet and connected TV in up to 34 countries. Eurosport Events is the group's expert division in the management and promotion of international sporting events.