Selskabskokken

Tager konfirmationerne overhånd?

Pressemeddelelse   •   Feb 15, 2011 09:06 CET

Det skal være en Lilly
Kjolen bliver valgt med stor omhu, ofte i de almindelige brudebutikker, håret sættes hos frisøren, der skal kunstige negle på og make-uppen skal være perfekt. Det er også blevet helt almindeligt, at konfirmanderne hentes af limousiner og lignende fra kirken, ligesom konfirmanden gerne skal til en professionel fotograf. Spørgsmålet er, om ikke det hele er ved at tage lidt overhånd.

Husk det hele
Lige gyldigt, hvor meget man gør ud af konfirmationen, er der rigtig mange ting at planlægge, og det kan være svært at huske det hele. Her er en liste over de vigtigste ting, så kan man selv tilføje og/eller udelade punkter efter behov.
• Budget for konfirmationen
• Gæsteliste
• Skrive og sende invitationer
• Arrangere overnatning for gæster der kommer langvejs fra
• Hvor skal festen holdes – bestil evt. selskabslokale, restaurant eller kro
• Hvad skal der spises?
• Hvad skal der drikkes?
• Skrive ønskeliste
• Arrangere kok, catering, serveringshjælp
• Tøj til konfirmanden
• Skrive talen til konfirmanden
• Skrive sang til konfirmanden
• Planlæg borddækning og bordplan (blomster, duge, lys, bordkort, servietter osv.)

Uden mad og drikke, duer helten ikke
”Uden mad og drikke, duer helten ikke” – sådan lyder et kendt ordsprog. Men det kunne lige så godt ende på ”duer festen ikke”, for netop mad og drikke er helt essentiel for en vellykket fest.
Og når det drejer sig om en konfirmation, er det vigtigt, at både mad og drikke består af noget, som konfirmanden kan lide.
Flemming Binger, der er daglig leder af cateringfirmaet Selskabskokken udtaler: ”Ligesom ved fester generelt er der en tilbøjelighed til, at flere og flere vælger at holde konfirmationen derhjemme og så få maden leveret ude fra. Derfor har vi valgt at tilgodese konfirmanderne i år og har sammensat nogle specielle menuer, der passer til de unge menneskers smagsløg, så de kan få lige det, de bedste kan lide”. Med priser helt ned til 89,- pr. kuvert for 2 retter er der også noget for enhver pengepung. Så vil man have det let, lækkert og billigt er Selskabskokken et godt valg. Se mere på deres hjemmeside www.selskabskokken.dk.

For yderligere information: Selskabskokken
Kontakt Flemming Binger Jernbanegade 23 C