TDC Group

TDC: Få det bedste ud af julegaven

Pressemeddelelse   •   Dec 26, 2011 10:41 CET

En smartphone under juletræet. Mange danskere har i år fået en ny, smart mobiltelefon i julegave. Men det kniber fortsat for mange at komme ordentligt i gang med at bruge telefonens smarte funktioner. TDC hjælper derfor kunderne i gang med et sms-program, som nye smartphone-kunder vil få tilsendt fra i dag.

Det er stadig primært sms, email og telefoni, danskerne bruger smartphones til. 5,5 time bruger vi i gennemsnit om måneden på sms og email samt 5,5 time på at tale. Når det gælder underholdning med musik bruger danskerne lige under 3 timer og 45 min. og på henholdsvis spil og socialt netværk 3 timer. Internettet bruger vi 2,5 time på. Det viser en undersøgelse fra TDC og analysevirksomheden Wilke*.

Danskerne kan sagtens få mere tid ud af de funktioner, som er unikke for smartphones, mener TDC's mobildirektør.

- TDC har i efteråret sat gang i et projekt, hvor nye smartphone-kunder kan få personlig rådgivning i vores butikker. Nu går vi skridtet videre med den direkte rådgivning af vores kunder og supplerer med et elektronisk program, som automatisk sætter i gang, når man tager sin ny smartphone i brug, siger mobildirektør Johan Kirstein Brammer, TDC Privat.

I løbet af de fem første måneder af et nyt kundeforløb, sender TDC ca. 14 sms’er, som sætter kunden i gang med fx TDC Play, e-mails, apps, sikkerhed og TDC til TDC. Sms’erne har link til et mobilt website, der uddyber indholdet i sms’en. Det har stor værdi for kunderne at blive sat i gang.

- Vores erfaringer med kundernes adfærd og dataforbrug viser, at helt nye smartphone-kunder, der bliver sat i gang ved hjælp af et personligt eller elektronisk hjælpeprogram, er mere tilfredse og udnytter telefonen bedre, siger Johan Kirstein Brammer.

Om TDC Starthjælp
TDC Starthjælpen er til nye mobilkunder, der køber nye smartphones hos TDC. Den byder kunderne velkommen og ca. 14 sms'er hjælper kunden godt i gang med den nye smartphone. Sms’erne har links ind til et mobilt website, der uddyber indholdet i sms’en og guider kunden med fx e-mail opsætning. Det mobile website findes på: start.tdc.dk. Kunder, der ikke har behov for startenhjælpen, kan afmelde sms'erne.

* TDC og Wilke Mobile Life er en undersøgelse 1200 tilfældigt udvalgte smartphonebrugere, hvis aktivitet hvert minut bliver mål ved hjælp af en installation på mobilen.