Stofa A/S

Teleselskaber får baghjul på bredbånd

Pressemeddelelse   •   Feb 06, 2013 13:55 CET

Med en 150 Mbit forbindelse udbygger Stofa sit forspring og sætter yderligere fart på landets højeste kommercielle hastighed på bredbånd. Dermed rækker Stofa nu direkte ud efter de kunder, som må trækkes med teleselskabernes langt langsommere forbindelser.

Stofa krydsede 100 Mbit-grænsen for år tilbage – og det forspring udbygges nu, hvor Stofa introducerer en 150/15 Mbit forbindelse, som vil blive tilgængelig for hovedparten af Stofas kunder.

I Stofa har vi sammen med antenneforeningerne altid hyldet det princip, at vi leverer de services, tjenester og hastigheder, som efterspørges. Og lige nu kan vi klart mærke et stigende forbrug af bredbånd og hos nogle kunder et større fokus på de højere hastigheder, forklarer Stofas kommercielle direktør, Michael Broch Hansen.

Danskerne fik 40 procent flere smartphones og hele 400 procent flere tablets i 2012 i forhold til året før. Både telefoner og tablets bruges flittigt på internettet og til at streame film, web-tv og videoklip på.

Regeringen har udstukket en plan, hvor alle danskere skal have adgang til 100 Mbit i 2020. Innovation og store investeringer i kabel-tv-anlæg har sikret, at den fremtid allerede nu er til stede hos antenneforeningernes medlemmer. Og det vel og mærke stadig til markedets bedste priser, siger Michael Broch Hansen.