CITS Travel

THE GREAT WALL OF CHINA MARATHON 2012

Pressemeddelelse   •   Nov 17, 2011 17:39 CET

1. dag København – Beijing

Afrejse om aftenen med SAS direkte til Beijing. Underholdning og forplejning undervejs.

2. dag Beijing
I lufthavnen bliver vi modtaget af vores lokale kinesiske guide, som sammen med vores danske rejseleder vil være jer behjælpelig under hele opholdet. Allerførst, hvis trafikken tillader det, skal vi opleve Den Himmelske Freds Plads. Her findes indgangen til Den Forbudte By med Den Himmelske Freds Port, hvorfra Mao skuer ud over pladsen. Det var her Mao udråbte Den Kinesiske Folkerepublik den 1. oktober 1949.
Måltider: Morgenmad i flyet og middag

3. dag Muren, Minggravene og Åndernes Allé
Vi tager fra morgen af en tur op til en anden del af muren, end den vi skal løbe på om et par dage. Vi tager op til delen der kaldes Badaling, hvor vi nyder dette enorme bygningsværk med dens fantastiske omgivelser. Derefter tager vi til Minggravene, hvor vi går af den meget smukke "Åndernes Allé", med de 36 stenfigurer af dyr og mennesker.
Måltider: Morgenmad, frokost og middag

4. dag Dagen er på egen hånd
Dagen er fri til egne oplevelser. Udforsk f.eks. gaderne omkring den såkaldte Antikgade, der ligger syd for Den Himmelske Freds Plads og oplev det anderledes og pulserende liv, besøg Beijings bymuseum, og shop på hovedstrøget, Wangfujing eller på de mere lokale markeder.
Måltider: Morgenmad

5. dag Løbedag !!
Vi står umenneskeligt tidligt op, for at gøre os klar til vores livs løbetur. Turen til Muren tager omkring 2-3 timer. Løbet starter omkring kl. 8.00. Både den kinesiske guide og den danske rejseleder vil være behjælpelige med pasning af evt. tasker, tøj eller andet i målområdet. Langs løberuten vil der være nogle der optræder med dans og sang.
Måltider: Morgenmad og middag.

6. dag Dagen er på egen hånd
Brug dagen til at slappe af fra de store anstrengeler igår.
Tag evt. en shoppedag på enten Perlemarkedet eller Silkemarkedet - eller begge. De rummer begge alt fra sko, tasker, bælter, tøj til smykker til alverdens elektronik.
Måltider: morgenmad

7. dag Den Forbudte By og Himlens Tempel
Fra morgenstunden skal vi opleve Den Himmelske Freds Plads – verdens største plads i hjertet af Beijing. Derefter går vi gennem Den Himmelske Freds Port. Det var herfra Mao udråbte Den Kinesiske Folkerepublik den 1. oktober 1949. Vi skal nu besøge det gamle kejserpalads, der daterer sig tilbage til 1420. Her levede Ming og Qingdynastiernes 24 kejsere omgivet af et hof af familiemedlemmer, eunukker og konkubiner. Efter frokost besøger vi Beijings vartegn, Himlens Tempel, der blev bygget af Beijings grundlægger, kejser Yongle, i 1420.

8. dag Dagen på egen hånd
Dagen er fri til egne eventyr - til de sidste indkøb eller måske til besøg på museer eller kunstgallerier - især området 798 Factory kan anbefales, hvis man er interesseret i samtidskunst.
Om aftenen samles vi for at sætte punktum for en uge fyldt med oplevelser over en middag, hvor den berømte Peking And er på menuen.
Måltider: Morgenmad og middag

9. dag Beijing – København
Vi tager afsked med Kina for at flyve direkte hjem med SAS til København, hvor flyet lander samme dag.Måltider: Morgenmad og forplejning ombord.

Skriv eller ring på cl@cits.dk eller 33910400 - for at få tilsendt en tilmeldingsblanket.

Rejsedato: 27. april - 5. maj 2012

Prisen pr. person: 11.990 DKK
- uanset om man er løber eller ej.

Prisen inkluderer:

- Flyrejse tur/retur på turistklasse fra København til Beijing
- Ophold i delt dobbeltværelse
- Tur og udflugter som beskrevet i programmet
- Måltider som beskrevet i programmet
- Entréer, afgifter og transport.
- Alle lufthavnsafgifter
- Dansk rejseleder samt lokal engelsktalende lokal guide
- Gruppevisum til Kina
- Drikkepenge til guider og chauffører
- Bidrag til rejsegarantifonden.
- Tilmeldingsgebyr + løbechip til The Great Wall Marathon
- T-shirt som bevis på løbet

Prisen inkluderer ikke:

- Afbestillingsforsikring
- Ferierejseforsikring
- Udgifter af personlig art
- Drikkepenge til feks. hotel personale, tjenere osv.
- Enkeltværelse tillæg: Dkk. 1.600,-

CITS - China International Travel Service, er Kinas største rejseorganisation med hovedkontor i Beijing, 122 rejsebureauer i Kina og 11 rejsebureauer i Europa, USA og Østen.

Vores bureau ligger på Østerbro, ved siden af det kinesiske visacenter. På bureauet er vi 6 medarbejdere, der alle har et stort og mangeårigt kendskab til rejsebranchen.

Vore medarbejderne består både af kinesere og danskere – der alle har et stort kendskab til de produkter vi sælger.

De tætte bånd til Kina, betyder at vi kan tilbyde dig en kompetent vejledning og service, når det gælder rejser til ”Riget i midten”. Det er derfor ikke uden gr