Thule Group

Thule Adventure Team I spidsen for Adventure Race World Championships, Costa Rica

Pressemeddelelse   •   Dec 05, 2013 15:00 CET

Efter næsten tre dages hård mountainbike, trekking og kajak i Costa Ricas mangrove sump er Thule Adventure Team i spidsen for Adventure Race World Championships.

Adventure Race World Championships startede mandag d. 2. December, kl. 14.00 lokal tid i Costa Rica, og efter næsten tre dage er Thule Adventure Team I spidsen af løbet, og har været det i det meste af det hårde løbet. Holdet har nu afsluttet 5 af 13 etaper og har kørt omkring 340 km af de samlede 804 km. I dette øjeblik, har de et fire timers obligatorisk stop før de kan fortsætte på ruten.

Thule Adventure Team har holdt en god fart og lavet ganske få navigationsfejl på den meget krævende rute. Thule Adventure Team og Team Seagate, vinderen fra 2012 World Championships, har skiftet posistioner hele vejen fra starten af løbet, men er nu et stykke foran forfølgerne.

Ruten er over 800 km lang og strækker sig over hele landet fra kyst til kyst, Stillehavet til Atlanterhavet og fra grænse til grænse fra Nicaragua til Panama. Der er en bred vifte af forskelligartet terræn fra strandture til stigninger på mere end 1000 meter, som ender i 3800 meter i svært fremkommelige stenede bakker.

Om Thule Crew

Thule Crew startede i 2013. Med udgangspunkt i Thules mission om at få flere til at bruge mere tid ude i naturen, er medlemmerne i Thule Crew udvalgt for at inspirere os alle til at leve et mere aktivt liv. Passionen for udendørsaktiviteter er grundlæggende for medlemmerne i Thule Crew, som med deres store humanisme også er dedikeret rollemodeller i deres respektive sportsgrene.

Læs mere på www.thule.com/thulecrew