Sofakompagniet

Tidligere ILVA topchef skifter til ung upcoming designvirksomhed.

Pressemeddelelse   •   Apr 19, 2016 11:58 CEST

Danmark er kendt for sit designtalent, og en af de unge designvirksomheder som har mærket utrolig stor fremgang siden opstarten i 2012 er Sofakompagniet. Lader man tallene tale sit eget sprog, har virksomheden ramt plet i forhold til kundernes designdrømme, da man i indeværende år regner med at omsætningen når et trecifret millionbeløb.

Det går rigtig stærkt for tiden. Samtidig med at vi oplever rigtig fin vækst i Danmark, åbner Sofakompagniet i nye lande verden over, og det kræver altså en hel del af en organisation. Vi har løbet utrolig stærkt de sidste år, og Cathrine og jeg oplever nu at tiden er moden til at styrke organisationen betragteligt, og dermed gøre den klar til yderligere vækst – både herhjemme og i udlandet.

Jeg er sikker på at Henriks kompetencer og erfaring kan hjælpe med at løfte Sofakompagniet til det næste niveau. Hans indtræden i virksomhedens ledelse gør, at Cathrine og jeg igen kan fokusere på de områder hvor vi hver især er bedst.”, udtaler Sofakompagniets adm. direktør, Christian Rudolph.

ILVA's tidligere adm. direktør Henrik Andersen, starter den 1. maj som COO hos møbelvirksomheden, og udtaler om skiftet:

"Jeg finder Sofakompagniet særdeles interessant af flere årsager. Møbelbranchen er henover de senere år blevet konsolideret med få store spillere, som efterhånden også er meget ensartede i deres udbud og udtryk, og hvor hovedinteressen ligger i ’design’ af før/nu priser og tilbudsaviser.
I Sofakompagniet ser jeg en spirende virksomhed, ejet og ledet af ildsjæle, som har en oprigtig og ægte passion for design af kvalitetsmøbler til lave priser – og som tager sig rigtig godt af sine kunder.

Sofakompagniet har et stort globalt potentiale og jeg mener, at mine erfaringer og kompetencer er et godt supplement til de mange dygtige kollegaer i virksomheden. Jeg ser derfor frem til at blive en del af teamet, så vi sammen kan sikre, at forbrugerne fremover får nemmere adgang til lækkert dansk møbeldesign af høj kvalitet – som alle har råd til."

Sofakompagniet kan pt. findes i ni lande verden over, og står overfor åbningen af yderligere to i 2016, nemlig Tyskland og Malaysia.

Vi forventer os utrolig meget af vores indtræden på især det tyske marked, men ved også at det kommer til at kræve en hel del af organisationen at håndtere de udfordringer Tyskland vil præsentere os for. Vi glæder os, af denne og flere årsager, meget til at byde Henrik velkommen i Sofakompagniet.”, udtaler Christian Rudolph.

Sofakompagniet er en dansk møbel netbutik med eget designerteam og egen produktion. Vores vision er, at tilbyde designmøbler i høj kvalitet til konkurrencedygtige priser. Dette er muligt gennem et unikt koncept, hvor vi sparer alle fordyrende mellemled væk.

I april 2016 åbnede virksomheden permanent showroom i København, og planlægger ligeledes at åbne i Århus indenfor den nærmeste fremtid. Herudover har man for nyligt åbnet showrooms i Amsterdam, Ho Chi Minh og Stockholm.