Konkurrencer NONSTOP

Til Kamp Mod Falske Og Ulovlige Konkurrencer

Pressemeddelelse   •   Maj 11, 2016 11:28 CEST

Falske konkurrencer

Falske konkurrencer på Facebook er efterhånden ved at være døgnfluer som Facebook får fjernet inden for relativt kort tid. Alligevel ser jeg indimellem falske konkurrencer der er blevet delt over 30.000 gange af godtroende danskere.

Der er derfor stadigvæk et behov for at informere danskerne.

Men i min optik er falske konkurrencer ikke det største problem.

Med de sociale mediers indtog har mange virksomheder set muligheden for at markedsføre sig på alternative, mere effektive og billigere måder.

Markedsføringsloven

Markedsføringsloven er dog klar, idet man ikke må sende reklame til folk der ikke på forhånd har accepteret dette.

Derfor er sætninger som “For at deltage i konkurrencen, skal du like opslaget og dele det” i praksis ulovlige - Men virksomhederne har frit spil.

Derfor har jeg startet mit eget initiativ.

1. www.konkurrencer-nonstop.dk deler jeg kun konkurrencer der overholder reglerne.
  2. Jeg har en gruppe af “Ambassadører” der hjælper mig med at finde konkurrencerne og skrive til de virksomheder der ikke overholder reglerne.
  3. Jeg anmelder de helt store overtrædelser til Forbrugerombudsmanden på vegne af www.konkurrencer-nonstop.dk - Jeg har pt. Anmeldt både Hjem-is og Netto (tillykke.hjem-is.dk & vejrguderne.nu) - Som jeg mener opfordrer deres brugere til at dele deres markedsføring med sine venner (Som ikke har bedt om den)

"Brugerundersøgelser"

En anden sag er f.eks. De meget omtalte Brugerundersøgelser, som Kontant jo har behandlet et par gange - Og Orville Media har da også fået en kæmpe bøde - Men fortsætter ufortrødent.Disse “Surveys” er meget komplicerede og det er skjult, at man tilmelder sig opringninger og mails fra 50-100 forskellige virksomheder. Det er tydeligvis en meget indtægtsgivende kilde - Og jeg ønsker også at have fokus på at begrænse dette via oplysning.

Jeg har login-adgang til hundredevis af disse Surveys fra bl.a. Euroads/Brugerpanelet, Orville Media, Smartresponse mv. Og er gerne behjælpelig med kilder.

Tak fordi du læste min besked

Jeg håber at i kan have lyst til at skrive en artikel om dette emne, da det er noget der går mig meget på.

Mark KällstrømKonkurrencer Nonstopwww.konkurrencer-nonstop.dk

Tlf. 42346885

Mail. markkallstroem@gmail.com

www.konkurrencer-nonstop.dk blev starter d. 10 november 2014 og har som mål at få tilliden tilbage til konkurrencer på nettet.

Hjemmesiden deler konkurrencer der overholder reglerne og har en gruppe af "Ambassadører" tilknyttet, der hjælper til med at kontakte de mange virksomheder som ikke helt er klar over reglerne endnu.

På sigt vil det forhåbentlig genskabe tilliden til konkurrencer på nettet, som har været udsat for massiv dårlig omtale i mange år pga. bl.a. "Brugerundersøgelser" og falske konkurrencer