Honeywell Industrial Safety

Timberland PRO lancerer nye håndværkerbukser

Pressemeddelelse   •   Dec 08, 2011 12:53 CET

Timberland PRO giver sin kollektion af arbejdsbeklædning et løft med nye slidstærke bukser Timberland PRO 614©, som er specielt designet til det nordiske marked.

Timberland PRO 614© består af 35 % bomuld og 65 % polyester med Cordura©-forstærkning på knæene og nederst på benene. Bukserne er udrustet med flere praktiske lommer som fx en tommestoklomme, hammerstrop, mobiltelefonlomme, Cordura©-forstærkede sømlommer og en mobillomme med rem, der gør det nemt at tage mobiltelefonen op. Reflekser giver øget sikkerhed på arbejdspladsen i den mørke årstid.

- Vi nordboere er kommet langt i udviklingen af ​​arbejdsbeklædning, og vi sætter høje standarder for stil, komfort og funktion, siger Jörgen Billgren, produktchef for Timberland PRO hos Honeywell Safety Products. - Vi ønskede derfor at udvikle håndværkerbukser, som er tilpasset nordiske præferencer, og bukserne har da også fået den bedste bedømmelse af de håndværkere, der har testet dem, fortsætte Jørgen Billgren.

Timberland PROs sortiment har tidligere haft stærkt fokus på sko, handsker, tilbehør og tøj til overkroppen, men med Timberland PRO 614© bliver sortimentet komplet.
- Timberland PRO er et velkendt og populært mærke på verdensplan, og det er et naturligt skridt for os at udvide vores sortiment med håndværkerbukser forklarer Jörgen Billgren.

Timberland PRO 614© lanceres sammen med en helt ny vinterkollektion, og kan fås hos Timberland PRO-forhandlere fra november.

Varemærket Timberland PRO ejes af Vanity Fair Corporation, og Timberlands historie strækker sig over næsten halvtreds år tilbage i tiden. Fokus har altid været på at producere innovative kvalitetsprodukter, der kan fungere i krævende miljøer, og den klassiske gule støvle er blevet et af ​​firmaets kendetegn.

I slutningen af 90'erne blev Timberland PRO® introduceret for at imødekomme behovet for pænt, men alligevel funktionelt og bekvemt arbejdstøj til erhvervslivet. Timberland PRO® giver den højeste kvalitet, holdbarhed og komfort hele dagen igennem.

Fra 2004 har Honeywell Safety Products markedsført Timberland PRO® på licens i Europa, dele af Mellemøsten og Afrika. Det omfatter retten til at forvalte og udvikle varemærket samt retten til at designe, udvikle og fremstille Timberland PRO®-produkter samt markedsføre og sælge dem.

Honeywell International (www.honeywell.com) er en førende global teknologi- og produktionsvirksomhed, som er med i Fortune 100,  og som leverer produkter og services til kunder verden over inden for luftfart, styringsteknologier til bygninger, hjemmet og industrien, automobilteknologi, turboladere samt  specialmaterialer til bla. industrien, laboratorier og landbruget. Honeywell har hovedkontor i Morris Township, New Jersey, og koncernens aktier handles på børserne i New York, London og Chicago.  Du kan få flere nyheder og oplysninger om Honeywell på www.honeywellnow.com.

Denne pressemeddelelse indeholder udtalelser, der muligvis kan opfattes som "forudsigelser" i henhold til Sektion 21E i den amerikanske Securities Exchange Act fra 1934. Med undtagelse af udtalelser, som relaterer sig til historiske fakta, skal alle udtalelser, som omhandler aktiviteter, begivenheder eller udviklinger, som vi eller ledelsen tilsigter, forventer, planlægger, tror eller forudsiger, opfattes som "forudsigelser". Sådanne udtalelser er baseret på visse antagelser og vurderinger, som ledelsen har foretaget med baggrund i ledelsens erfaringer og opfattelse af historiske tendenser, de aktuelle økonomiske og branchemæssige forhold, forventet fremtidig udvikling og andre faktorer, som ledelsen mener, er relevante. De forudsigelser, der er indeholdt i denne pressemeddelelse, er også behæftet med betydelige risici og usikkerheder, herunder uden at være begrænset til, økonomiske, konkurrencemæssige, lovmæssige og teknologiske faktorer, der påvirker vores drift, markeder, produkter, services og priser. Sådanne forudsigelser er ikke garantier for fremtidige resultater og afviger muligvis fra de faktiske resultater, udviklinger og forretningsmæssige beslutninger.