BullGuard Danmark A/S

Topkarakterer til BullGuard's antivirus fra AV-test.org

Pressemeddelelse   •   Nov 12, 2010 10:12 CET

Danske BullGuard har netop scoret topkarakterer i en større international test af de mest populære antirivus-systemer på markedet. Testen viser, at BullGuard's Internet Security version 10 ligger helt i top på alle parametre - og foran samtlige konkurrenter. Testen er udført af det uafhængige AV-Test - The Independent IT-Security Intstitute, og resultaterne forventes, at give BullGuard en endnu større international bevågenhed.

Verdens bedste antirivus-system til private hedder BullGuard og er dansk. Det viser en ny test foretaget af AV-Test The Independent IT-Security Intstitute. Testen har undersøgt de markedsledende antivirus-programmers evne og effektivitet til at opdage sikkerhedstrusler og BullGuard klarede sig bedst.

Flere sikkerhedslag arbejder sammen
" Hemmeligheden bag de fremragende resultater ligger i den struktur, vi har valgt at bygge Bullguard's sikkerhedssuite på. Vores metode er en omhyggelig sikkerhedsarkitektur, der benytter sig af lagdelte forsvars- og sikkerhedsteknologier. Lagene indeholder en lang række forskellige typer af web-scanning, adfærds-blokering og mere traditionelle detektionsværktøjer. BullGuard's unikke metodik kombinerer de forskellige teknologier og garanterer, at enhver skadelig kode, som kommer igennem et lag, vil blive fanget af det næste, "forklarer BullGuards CTO Claus Villumsen.

100 ud af 100 mulige point i sikkerhedsstest
I testen scorede BullGuard Antivirus 100 ud af 100 mulige point i blandt andre følgende katagorier:

• "Blocking of real world attacks"
• "Detection of wildlist malware"
• "Detection of active and inactive rootkits"

Samtidig er BullGuard så præcis i sin detektion af sikkerhedstrusler, at fejlprocenten i AVs test var helt nede på 0,00 procent. Dermed vil en computerbruger med BullGuard Antirivus i realiteten aldrig få falske beskeder om fundne vira og mallware på sin computer.

Test offentliggøres i sin helhed i 2011
Den testede version er BullGuards Antivirus 10, en komplet sikkerhedspakke til private brugere, som er blandt de hurtigst voksende på verdensmarkedet lige nu.
Den samlede undersøgelse vil blive offentliggjort af AV-test.org i begyndelsen af 2011. For journalister og IT-medier kan dele af testen rekvireres hos nedenstående allerede nu.

Man kan også finde et uddrag af resultaterne på BullGuards hjemmeside, her: