Seo-service

Trafo Union transformator kan genbruges!

Pressemeddelelse   •   Jul 31, 2018 12:32 CEST

Efterhånden skal alt genbruges, for at det ikke længere skal skade naturen, hvilket man bl.a. er begyndt at udvide til nye brancher. Indenfor vindmølle branchen er man begyndt at genbruge hele eller dele fra vindmøller, da de stadig kan bruges. Her i blandt finder man Trafo Union, som er den tranformater, som man finder inde i vindmøllen. Den Trafo Union som man finder inde i møllen er altså den mest centrale ting, som man ikke kan undvære! En generator er den del, som omdanner den mekaniske energi til elektrisk energi.

Alt du skal vide om Trafo Union

Hvis du skal bruge en Trafo Union, så kan du hurtigt og på inden tid finde den rette, hvis du kender til vindmøller eller bruge disse tips. Det er nemlig vigtigt, at du har beregnet, hvor meget strøm du ønsker, da en vindmølle transformator ikke altid giver den samme mængde strøm.

Når du skal have din Trafo Union ind i din vindmølle, så er det vigtigt, at du har et kølesystem. Har du ikke et kølesystem, så kan du komme ud for, at din transformator kan overophede. Med et kølesystem vil din vindmølle ikke komme på sådanne problemer, hvilket afhjælpes vha. luftkøling eller vandkøling. Luftkølingen går ud på, at der sendes en luftstrøm gennem generatoren, så den ikke bliver for varm. Derimod er vandkøling et system, hvor væsken optager varmen fra selve generatoren.

Du må aldrig blot slukke og tænde for din vindmølles andgang til elnettet, da dette vil ødelægge både din generator, gearkasse og strømmen i hele nabolaget. Derfor er det vigtigt, at du læser mere omkring, hvordan du frakobler og tilslutter din vindmølle til elnettet, da man skal være meget forsigtig. Det skal man være uanset om man har en en Trafo Union transformator eller en anden transformator.